MANS PER LA PAU

El dia 30 de gener es celebra com cada any el dia Escolar de la No- Violència i la Pau, conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i propers (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi). Als països amb calendaris escolars propis de l’hemisferi sud, pot commemorar-se el 30 de març i dies immediats.

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra“.

Aquest any tot l’ alumnat a creat i dissenyat mans amb motius únics per aquest dia, s’ han penjat per tot el centre com podreu veure a continuació. També s’ han fet palomes gegants plenes de palometes petites on han col·laborat retallant-les els alumens a les tutories.

A l’ hora del pati tots els alumnes i professorat es van col.locar formant les lletres de la PAU per escoltar una carta amb diversos idiomes adreçada als nens soldats denunciant aquesta situació. Per finalitzar aquesta diada vam cantar la cançó color d’ esperança.

Esperem poder celebrar el dia de la PAU tots els dies de l’ any!!