L’Institut de la Sénia s’adhereix al manifest contra la violència de gènere

Dragos Luca Bandi, Ian Tomàs Capseta, Aleix León Querol

És voluntat permanent de l’Institut de La Sénia oferir una educació per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, la no violència i la pau. En el marc d’aquests objectius, dijous 23 de novembre, el nostre centre va organitzar un acte per rebutjar la violència masclista amb motiu de la commemoració, a tot el món, del Dia Internacional contra la violència de gènere, que se celebrava aquest dissabte 25.

L’acte va ser primerament presentat per la cap d’estudis del centre, Teresa Fontanet, que va fer una petita introducció sobre aquest tema. Seguidament, l’alumna de 3r d’ ESO, Marta Mayo, ha llegit el manifest contra la violència de gènere. A continuació, els alumnes de 4t d’ESO i de primer de Batxillerat, Raul Borha, Dúnia Pla, Aitana Ferrer, Kira Arasa i Aleix Tortajada, van llegir els microrelats guanyadors del concurs que prèviament s’havia organitzat al centre.

Tot seguit, alguns alumnes de 1r d’ESO ballaren a ritme d’«OK», de Robin Schulz i James Blunt. Finalment, per tancar l’acte, tot l’alumnat participant a l’optativa «Com Sona l’ESO?» va fer un últim homenatge per mitjà de dos cançons: la primera va ser cantada per aquests estudiants i la segona va estar acompanyada pels instruments d’alumnes de Batxillerat i del professor Floren Sales, i també pel públic, que ho va celebrar amb uns grans aplaudiments.

La diada ha tingut un gran èxit per tot arreu.