LA MARATÓ DE TV3

La Marató de TV3 és un esdeveniment solidari que es celebra cada any el diumenge abans de Nadal. Des del 1992 es recapten diners per a la investigació de diferents tipus de malalties. Els diners obtinguts s’han utilitzat per estudiar malalties com la leucèmia, la diabetis, malalties cardiovasculars o, la més recent, el càncer.

El 2018 es van aconseguir un total de 10 715 430€. Aquesta edició va ser presentada per Gemma Nierga i Ramón Gener.

Per poder recaptar diners s’organitzen milers d’actes pels municipis dels Països Catalans i també a altres països i ciutats com per exemple a Florencia, Itàlia. A la Sénia es van fer diferents actes i es van recaudar al voltant de 3000 euros entre l’Agrupació Musical Senienca, l’Escola Jaume I, el club de birles de La Sénia, l’Institut La Sénia, Joventuts Unides, l’Onada de La Sénia i la federació de comerciants (FECOSE).

A l’institut de La Sénia, com ja hem dit, es va celebrar un acte per recaptar diners per a la marató, organitzat per Ingrid Castell, la Tècnica d’integració social del centre.

El divendres 20 de desembre del 2018 tots els alumnes del institut vam aportar 1 o 2 euros.

Després vam escriure en unes tires de colors una frase que fes referència a la celebració d’aquest acte. A continuació un professor les penjava a l’arbre i vam fer una foto de tot l’institut ja amb les tires penjades. Aquest acte principalment era per recaptar diners i també per conscienciar la gent de la importància de la investigació. Va ser l’any amb més recaptació. Aproximadament vam recaptar uns 625 euros.