INICI DEL PROJECTE SOCIOEDUCATIU “SOM ESTIU” 2019

L’Institut La Sénia, el curs 1819, va engegar els Tallers d’Educació Emocional, a càrrec de la nostra Tècnica en Integració Social, adreçats a l’alumnat de secundària amb problemes de motivació i autoestima. Els resultats van ser força positius i molt ben valorats per part de les persones ateses. Davant d’això, es va plantejar la possibilitat de donar continuïtat a l’experiència durant les vacances. Així, durant el mes de juliol, setze alumnes de 1r cicle d’ESO van continuar venint al centre a seguir en aquella experiència que havíem iniciat durant el curs.

Paral·lelament l’Ajuntament de la nostra localitat, en coordinació amb el nostre centre, ha estat portant a terme l’Aula d’Estudi. Aquest projecte té com a finalitat donar suport acadèmic i, a la vegada, fer un seguiment de la realitat social de les famílies de l’alumnat beneficiari. La durada abastava fins al mes de juliol també.

És en aquest punt on, a proposta de l’Institut, decidim organitzar un treball conjunt, en el qual s’integren les activitats de l’Aula d’Estudi i les dels Tallers d’Educació Emocional. Fruit d’aquesta coordinació i de la voluntat d’unificar esforços en favor del nostre alumnat és d’on sorgeix aquest projecte.

D’ aquí neix el projecte “Som Estiu”, un espai sociolúdic que ofereix als joves moltes formes de crear experiències úniques mitjançant una àmplia varietat d’activitats socials,  educatives i d’ autonomia personal.

Coneixem el veritable poder dels joves i la nostra missió és transformar-los en autèntics líders capaços d’enfrontar el món.

Al llarg dels dies gaudiran d’activitats i sortides pròpies de l’estiu, que els permetran l’aprenentatge de valors com la solidaritat, el respecte, la cooperació, etc., però també contribuiran amb l’adquisició de competències i habilitats com el treball en equip, la participació i els valors que des de l’ institut i l’ aula estudi s’ han treballat al llarg de tot el curs escolar.

«Acompanyar no és fer de vigilants, ni de protectors ni de prescriptors de bons comportaments. És caminar al costat seu per fer més probable l’arribada a un port personal i socialment positiu del seu itinerari vital».