ESQUIADA 2n ESO 2019

Durant anys els alumnes de 2n d’ESO fan una sortida de quatre dies a la Cerdanya després de les vacances de Nadal. Allí esquien, visiten unes aigües termals, conviuen amb els companys i fan moltes activitats per a aprendre a treballar en grup.

L’activitat els ha entusiasmat i volen repetir-la. També ens van comentar que l’activitat que menys els va agradar va ser la de les aigües termals, a causa de què no la van poder gaudir al màxim perquè feia molt fred i vent. En canvi, l’activitat d’esquí i snowboard els va agradar molt.

Per tal d’obtenir més informació sobre vam entrevistar a alumnes del centre. Els entrevistats van ser Ray Sanz, Thais Queralt i Izan Angullo. Pel que ens van dir va ser una experiència que els va entusiasmar: els van ensenyar a esquiar i fer snowboard. A part d’això també van fer algun comentari sobre l’experiència de dormir en bungalous que la van gaudir i a més a més eren molt còmodes. I per últim, l’únic inconvenient va ser que se’ls va fer molt pesat el viatge en bus, ja que va durar al voltant de cinc hores.

També li vam fer una entrevista especial a Martí Forcadell. Ell va anar amb els seus pares una setmana abans per a poder conèixer el càmping on es van quedar a dormir, les pistes d’esquí i el seu monitor particular, perquè quan tornes a esquiar amb els companys de classe saber-ne un poc més. Quan va tornar amb els amics es va divertir moltíssim i fins i tot li va agradar més, però ens va comentar que va patir més fred, sobretot per la nit. Al bungalou estava amb els seus amics Raül i Blai i per la nit xerraven i jugaven a diferents jocs. A més a més, el viatge no se li va fer molt llarg perquè diu que amb els companys de curs cantaven i contaven acudits. Ens va explicar que l’activitat que més li va agradar va ser esquiar, ja que en tres dies va aprendre molt i el monitor, que també es deia Martí, el va ajudar tot el que va poder i es van fer molt amics. En canvi, l’activitat de les aigües termals no li va agradar tant, ja que feia molt fred i mala olor i no la van poder gaudir al màxim. Per finalitzar ens va dir que el menjar era molt bo, però l’únic inconvenient va ser que sempre hi havia patates fregides.

I per acabar l’article explicarem aquesta sortida des del punt de vista de la professora Sònia. Ella és professora d’educació física a l’institut i va ser una de les monitores que van anar a la sortida amb els alumnes. Segons ella l’experiència és molt profitosa ja que els alumnes van anar amb una mentalitat oberta per aprendre a esquiar i millorar la convivència entre ells. A part, aquesta promoció d’alumnes no va ser molt problemàtica i això va provocar que es sentís molt a gust amb el grup. Com a professora allargaria un dia més aquest viatge, però no és possible ja que es un augment considerable del preu final de la sortida. A més a més ens va ressaltar  la millora de Martí esquiant, que segons ella va ser espectacular gràcies al seu professor particular i a l’esforç de l’alumne. Per últim ens va destacar que per a ella veure els nois i les noies esquiant i divertint-se provoca que torni any rere any a gaudir d’aquesta magnífica sortida.