ERASMUSDAYS 2020. Nou projecte STEAMS

Enguany ha tingut lloc la 4a edició dels Erasmusdays. Tres dies (15, 16 i 17 d’octubre) de celebració del programa Erasmus a Europa que han suposat més de 5000 esdeveniments organitzats per tot el món.

Aquí a l’institut, l’alumnat de 1r d’ESO (futurs usuaris Erasmus) ho han celebrat cercant informació sobre l’home que dona nom a aquests programes que recolzen l’educació,la formació, la joventut i l’esport a Europa. Aquest programa no tan sols està dirigit als estudiants, ofereix també oportunitats a gran varietat de persones i organitzacions i déu el seu nom a Erasme de Rotterdam.

Els alumnes han elaborat presentacions al voltant d’aquest filòsof, teòleg i humanista que va viatjar per Europa en busca del coneixement, l’experiència i la comprensió que podien aportar-li els contactes amb gent d’altres països.

Per comprovar què havien après d’aquesta interessant biografia, han contestat un KAHOOT amb preguntes relacionades amb la vida i obra del que és considerat el primer ciutadà europeu de la història.

Els animem a continuar treballant així i a participar en propers projectes Erasmus que es duguen a terme al centre.

NOU PROJECTE ERASMUS+ AL CENTRE: STEAMS

STEAMS utilitza l’STEAM per a l’estudi i difusió del Patrimoni Cultural de sis instituts europeus. El coordinador és La Sénia i els cinc socis són: Porto (Portugal), Thessaloniki (Greece), Zagreb (Croatia), Aradippou (Cyprus) i Lowicz (Poland).

El projecte dura dos cursos 2020-21 i 2021-22, però degut a la pandèmia actual segurament s’allargarà un curs més per a poder fer els intercanvis previstos.

Els projectes Erasmus+ reben una beca de la Unió Europea per a poder realitzar activitats online entre els centres i també intercanvis d’alumnes i professorat. Al projecte STEAMS hi han previstos sis intercanvis, un a cada país del projecte al llarg dels 3 anys de durada. Com aquest curs creiem que no es podrà viatjar, esperem que els intercanvis es puguin realitzar als dos cursos següents.

L’INS La Sénia porta dos cursos treballant aquests temes als projectes “STEAM Cat” i “Apadrinem el nostre Patrimoni” i ha decidit dur a terme el projecte Erasmus+ STEAMS amb l’alumnat de 4t ESO, que té experiència en els dos projectes abans esmentats.

La nostra previsió és que, aquest curs 20-21, es realitzin activitats cooperatives online amb l’alumnat del altres països i que el curs vinent es pugui viatjar.

L’evolució de la pandèmia marcarà el camí del projecte. Tot i això, creiem que és una oportunitat fantàstica per a què els nostres alumnes apliquin molts dels coneixements que aprenen a classe per a resoldre qüestions i problemes reals en un context internacional. Esperem que els agradi i ho puguin aprofitar.

#erasmusdays

El presente proyecto ha sido financiado con el apoyo de la Comisión Europea. Esta publicación (comunicación) es responsabilidad exclusiva de su autor. La Comisión no es responsable del uso que pueda hacerse de la información
aquí difundida.