ERASMUS STEAMS. Meeting in Thessaloníki (Grècia)

El passat trimestre, en concret del 27 de novembre al 2 de desembre, cinc alumnes de segon de batxillerat van participar en un intercanvi Erasmus que es va realitzar a Thessaloniki (Grècia). Aquests alumnes van ser Josep Meseguer, Gemma Navarro, Lía Muñoz, Esther Querol i Bianca Malita. També els van acompanyar els professors Salva Gea i Floren Sales.

En aquest Erasmus van participar quatre països més a part d’Espanya i Grècia, aquest països van ser Portugal, Xipre, Polònia i Croàcia. L’Erasmus va tenir una finalitat educativa i social ja que havien de parlar en anglès per a poder-se comunicar amb els altres alumnes i professors i per a poder realitzar les activitats plantejades.

El fet d’haver anat a Grècia d’Erasmus i no a un altre país, va augmentar el nombre de llocs culturals i patrimonials de la humanitat a visitar, gràcies a l’herència que ens va deixar la Grècia clàssica i el posterior Imperi Otomà.

En aquestes activitats es portava als alumnes al lloc d’interès per visitar. Allí els feien una explicació de la història del lloc i quina havia estat la seva funció antigament. En moltes ocasions aquestes activitats consistien en visitar esglésies i basíliques ortodoxes o museus i jaciments arqueològics on els mostraven restes originals de l’antiga Grècia. Aquesta mescla de la Grècia clàssica i la Grècia actual els va permetre endinsar-se una mica més en la cultura del país i poder-la gaudir.

Però qui millor que els propis alumnes de la Sénia per a descriure les seves experiències personals viscudes durant l’estada a Grècia?

Gemma Navarro: “Ha estat una experiència inoblidable la qual tornaria a repetir sens dubte. El fet de conèixer persones d’altres països en altres costums i altres cultures m’ha obert la ment i el fet d’haver-nos de comunicar en anglès m’ha ajudat a poguer millorar en l’aprenentatge d’aquesta llengua. Gràcies als companys i professors aquest viatge ha estat meravellós. En conclusió, una experiència digna de recordar.”

Esther Querol: “Ha sigut una experiència magnifica que m’ha ajudat a obrir-me i relacionar-me en la gent, a conèixer tant gastronomia com cultura grega que és un dels països europeus amb la cultura més desenvolupada. I per últim a aprendre anglès i a parlar-lo una mica millor. Sense cap dubte una de les millors experiències que he viscut aquest any. Ha influït també la companyia que gràcies a ells marxar a un altre país ha sigut més fàcil i divertit.”

“El proyecto STEAMS está cofinanciado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de esta publicación es responsabilidad exclusiva del Institut La Sénia y ni la Comisión Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida.”