Acreditació Erasmus. Expert convidat des d’Aalborg (Dinamarca)

El passat any 2021, l’Institut de La Sénia va rebre l’acreditació Erasmus KA120-SCH que li permetrà realitzar projectes europeus finançats fins l’any 2027. Durant el present curs 2022-23, a través de l’acreditació el nostre centre només ha sol·licitat activitats de formació del professorat, ja que les mobilitats d’alumnat ja es fan amb el projecte KA229 STEAMS, que finalitza el proper mes d’agost. La sol·licitut de fons es diu KA121 i es va demanar el mes de febrer de 2022.

La primera activitat del projecte KA121 va ser convidar a un expert en noves tecnologies durant tres dies al nostre centre al gener de 2023. Es va tractar d’Anders Christensen, professor de matèries STEM (Ciències, Tecnologia i Matemàtiques) a la Sofiendalskolen a Aalborg, al nord de Dinamarca.

L’objectiu de la seva visita era compartir en nosaltres la seva expertesa en noves tecnologies digitals, en concret en impressió 3D, podcasts i enregistrament de vídeos amb l’efecte Chroma (fons verd).

Durant els dos primers dies, Anders va realitzar tallers pràctics d’aquestes tres tècniques per a professorat del centre. A cada taller van participar cinc docents i, en total, van assistir-hi nou, que representen aproximadament un 20% del total del claustre. Tots/es ells/es van considerar l’experiència molt interessant per tal de poder aplicar aquestes tècniques a les seves classes i així seguir millorant l’ensenyament competencial que ofereix el nostre centre.

Durant el tercer dia, Anders va repetir els tres tallers però ara amb l’alumnat de 4t dESO. Donat que tenim tres classes de quart, cada grup va realitzar un dels tallers. Vam escollir aquest nivell perquè el curs que ve seran els/les que participaran a les activitats de mobilitat d’alumnes que hi ha previstes per a fer. Anders va plantejar un petit projecte per grups de treball on l’alumnat va haver de pensar una idea, dissenyar-la i dur-la a terme, en forma d’objecte per imprimir, o d’àudio per gavar, o devídeo per enregistrar. Malgrat que en la majoria de casos no hi va haver prou temps per a acabar-lo, l’alumnat va poder experimentar en aquestes tècniques digital de manera aplicada.

Finalment, també cal destacar que aquesta experiència internacional va permetre a una bona part del centre a interaccionar en anglès durant uns dies. Creiem fermament que la competència en la llengua estrangera anglesa es veu reforçada amb activitats com aquesta.

Només ens queda agrair a Anders que acceptès la nostra invitació i desitgem que sigui l’inici d’una llarga i fructífera col·laboració.

“El proyecto KA121 IT’S ONLY STEAMS BUT I LIKE IT está cofinanciado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de esta publicación es responsabilidad exclusiva del Institut La Sénia y ni la Comisión Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida.”