Erasmus STEAMS. Meeting in Lowicz

Durant la setmana del 4-9 d’abril de 2022, un grup d’alumnes i professorat de l’Institut de la Sénia van participar en la trobada que va tenir lloc a la ciutat polonesa de Lowicz dintre del projecte Erasmus+ STEAMS (Science, Technology, Engineering, Art, Maths and Social Sciences). Allà van estar treballant i compartint les seves aportacions al projecte que porten a terme en comú amb alumnat i professorat de Lowicz (Polònia),  Larnaca (Xipre), Porto (Portugal), Zagreb (Croàcia) i Thesaloniki (Grècia).

El dilluns al matí es va presentar el projecte a la sala d’actes de l’Institut Nicolàs Copèrnic de Lowicz amb la presència de la directora del centre i professorat participant. Posteriorment els van donar la benvinguda autoritats locals i se’ls va fer una visita guiada per la ciutat.

Al llarg de la setmana van participar en diferents activitats culturals. El dimarts van visitar Varsòvia i es va aprofitar la sortida per fer una tasca amb el Google Maps que van combinar amb la matèria de Música. Així com una visita al museu que va servir per  completar activitats preparades de les diferents matèries per grups mixtes compostos sempre per alumnat dels sis països.

Com que les festes de Pasqua eren a tocar, van organitzar un taller de cuina tradicional polonesa, on tot l’alumnat va gaudir preparant alguns dels diferents àpats que la cuina polonesa conserva des de fa segles.

Per tal de mostrar l’entorn més enllà de la ciutat, el dimecres es va fer una visita guiada a la ciutat medieval de Torun, on van treballar activitats de física visitant la casa on va néixer Nicolàs Copèrnic i el museu de la ciutat. Com a última activitat van participar en un taller de pa de gingebre, un dels dolços típics de la regió, al museu del pa de gingebre.

L’últim dia es van crear presentacions de les diferents activitats que s’havien organitzat al llarg de la setmana, es van elaborar les conclusions del treball portat a terme. I finalment es van discutir les directrius en comú que es seguirien per a la propera reunió.

Com sempre passa en aquestes trobades, són dies molt intensos, on tant professorat com alumnat treballen colze a colze i per tant serveixen per aprofundir els lligams de tots els membres. Això fa que en haver-se d’acomiadar afloren les emocions i les llàgrimes acaben per sortir. Moltes gràcies sobretot a la professora Aga i els seus companys, especialment Sylvester, que van saber acollir i preparar tan bé les activitats per tota la setmana, ajudant  en tot moment a fer que tothom es sentís com a casa a tants quilòmetres de distància. Ara només cal esperar la pròxima trobada per compartir moments amb les persones que ja coneixen i les noves amistats que sorgiran. Una experiència que per a moltes persones pot significar el record que perdurarà per sempre en la seva memòria del seu pas per l’institut.

“El proyecto STEAMS está cofinanciado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de esta publicación es responsabilidad exclusiva del Institut La Sénia y ni la Comisión Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida.”