DISTINCIONS PROVES ACCÉS A LA UNIVERSITAT CURS 2020-2021

Els passats 8, 9, 10 i 11 de juny es van dur a terme les proves PAU 2021. Com és habitual els últims cursos, l’alumnat del nostre centre les va realitzar a l’Institut Ramon Berenguer IV d’Amposta. Aquestes proves determinen quins alumnes podran accedir a la universitat i també amb quina nota. I és que aprovar no ho és tot, la nota que trauran determinarà si podran entrar o no al grau que volen fer el curs vinent. Així, durant quatre dies de nervis, l’alumnat es juga el seu futur acadèmic.

El nombre d’alumnes presentats era el més nombrós des que es cursa batxillerat al nostre centre, vint-i-set, i els resultats han estat molt bons: tots van obtenir una nota d’accés a la universitat, resultat de sumar el 60% de la mitjana de batxillerat i el 40% de la mitjana aritmètica de les cinc matèries de la fase general. Aquest cent per cent d’aprovats està per damunt de la mitjana de Catalunya, mitjana que també s’ha superat en la major part de les setze matèries de les quals s’examinaven.

Una altra mostra d’aquests bons resultats és el fet que tres dels nostres alumnes, Dragos Luca Bandi, Guillem Giner López i Àngels Puig Sebastià seran uns dels 1.242 alumnes, 794 noies i 448 nois, dels 32.583 presentats que rebran la distinció que atorga el Govern de la Generalitat als estudiants amb una nota igual o superior a 9 en la fase general de la PAU. Els distingits rebran del Govern de la Generalitat un diploma acreditatiu.

Són motius, doncs, perquè tota la comunitat educativa, alumnat, pares i mares i professorat, estem satisfets.

Des del centre desitgem que aquest èxit continuï als cicles formatius o graus universitaris on es matriculin el curs vinent, sabem que no deixaran el treball i la il·lusió que han demostrat fins ara i que els seran necessaris per a la seva vida acadèmica i professional.

Xavier Pomada Antich

Coordinador de batxillerat de l’IES la Sénia