DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA ENVERS LES DONES

Les Nacions Unides defineixen la violència contra les dones com qualsevol acte de violència de gènere que pugui tenir com a resultat un mal o sofriment físic, sexual, o psicològic per a la dona, així com les amenaces d’aquests actes, la coacció o la privació arbitrària de la llibertat, tant si es produeixen a la vida pública com a la privada.

El dimarts 27 de Novembre del 2018 al Centre Municipal Marcel·lí Domingo es va fer un acte en contra la violència de gènere. Aquest acte va servir principalment per defensar els valors que tenen les dones, valors com la llibertat, la igualtat o la solidaritat. Valors que també tenen les persones que no exerceixen la violència de gènere.

Els alumnes de l’INS la Sénia van fer diverses activitats relacionades amb aquest dia.

Van fer una obra de teatre que tracta sobre un grup de 8 joves, a un institut, que relaten el que està passant en l’actualitat. La obra més o menys descriu l’arribada d’una jove d’un poble desconegut a la ciutat pel treball dels seus pares i com es fa un grup de amigues senzilles però ella també es volia sentir estimada per la popular que era Miriam. El problema és que ella volia deixar de ser poblatana i fer-se com tots: tenir instagram i totes les tecnologies possibles per ficar-se al dia. Però al final es va enamorar d’una persona que l’únic que volia era utilitzar-la sexualment i després maltractar-la fins arribar a la seva mort.

Al principi de l’acte es van llegir un manifest unitari a càrrec de Marta Mayo i Guillem Giner, alumnes de quart d’ESO.

Una altra activitat va ser el lliurament de premis del concurs de curtmetratges. Alumnes d’ESO i Batxillerat van fer vídeos exposant els seus punts de vista sobre aquest tema.

També alguns van fer una actuació sobre un dona maltractada, d’altres sobre què és el que la gent pensa i com inconscientment estem en un entorn masclista i d’ altres van interpretar músiques variades… Els guanyadors van ser Júlia Ferrer, Mercè Zaragoza i Bruno Oomen.

ACTE DEL 30 DE GENER DIA DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU

A l’institut de la Sénia el dia 30 de gener es va fer un acte al pati en el que tots els alumnes de l’institut van formar la paraula PAU com a símbol per frenar la violència i promoure la pau. Després, alguns alumnes van llegir en diferents idiomes frases dedicades a la gent que ha patit violència. A més a més es van fer diferents cartells que van ser penjats a diferents llocs de l’institut on es podia veure una frase o un símbol dedicat a aquest dia. Per finalitzar l’acte, el professor Andreu Garrido va fer una foto a tots els alumnes i professors des de dalt del terrat de l’institut formant la paraula PAU. Per formar la paraula PAU els alumnes del centre es van col·locar formant les lletres i per tal de que es veguera aquest efecte van agafar un foli en blanc i el van aixecar.

El colom és el símbol de la PAU ja que antigament, després del diluvi universal, Noè va enviar un colom que va tornar amb una rama d’olivera al bec com a prova que les aigües s’havien retirat i que la terra ferma estava disponible una altra vegada per ser habitada. La pluja havia cessat i el perill havia desaparegut. El missatge era que Déu tornava a estar en pau amb els homes. Després d’aquest fet és va establir el colom amb la rama d’olivera com a símbol internacional de la PAU.

ACTE DEL DIA 8 DE MARÇ AL POBLE DE LA SÉNIA

El dia 8 de març al poble de La Sénia es van fer diversos actes per tal de buscar la igualtat entre els homes i les dones. El primer acte el va fer l’ajuntament, mitjançant la lectura d’un manifest dedicat a totes les dones que han patit violència de gènere. Seguidament els alumnes de 3 ESO de l’institut van anar pel poble ficant cartells amb frases en contra de la violència de gènere. També van enganxar alguns llacets de color morat que són el símbol de la lluita. Per últim van fer un altre acte semblant al de l’ajuntament al parc del Centre Marcel·lí Domingo, on també es van llegir manifests, es van penjar cartells i es van penjar la gran majoria de llaços de color morat.