Acreditació Erasmus. Meeting in Brive (França)

L’acreditació Erasmus ens permet disposar de fons per a realitzar activitats internacionals cada curs des d’ara fins a l’any 2027. A la vegada, ens demana assolir els objectius del nostre Pla Erasmus (millorar competències, potenciar Batxillerat, augmentar la participació de les famílies) mentre desenvolupem les prioritats europees (inclusió, medi ambient, digitalització i xarxa europea de centres).  Aquest curs 2023-24 la temàtica principal dels nostres projectes és la millora de la consciència mediambiental al nostre institut. Per tal d’aconseguir-ho, s’han organitzat dos projectes paral·lels que es van iniciar amb un Job Shadowing el passat mes d’octubre de 2023.

Un d’aquests projectes és el “Ensemble pour un futuro verde” entre el “Lycée Simone Veil” de Brive (França) i l’Institut La Sénia que es va iniciar a principi de curs amb activitats online entre l’alumnat dels dos països.

Al nostre centre l’alumnat implicat és el de 1r Batxillerat. Abans de final d’any 2023, es va realitzar el primer intercanvi entre alumnes a Brive. Un grup de dotze alumnes i tres docents van viatjar a França del 10 fins al 16 de desembre per a descobrir aquesta bonica ciutat i comprovar la seva hospitalitat. La major part del nostre alumnat es va allotjar a casa d’altres alumnes, mentre que una petita part ho va fer en una residència d’estudiants on es quedava part de l’alumnat francés que acollia.

Les activitats van ser moltes i variades i l’alumnat va poder gaudir d’una experiència fantàstica. Van poder assistir a classes de l’institut francès a la vegada que van realitzar activitats pròpies del projecte. En concret, per grups de treball internacionals, van disenyar jocs de taula de temàtica de respecte i preservació del mediambient. Un cop fet un esbòs, aquests van ser presentats davant la resta de companys/es i, posteriorment, van votar els dos jocs que més els havien agradat. Després, l’alumnat es va dividir en dos grups de treball que tenien com a missió la preparació i construcció d’aquests jocs. Aquesta tasca es va començar a Brive, però continuarà online i acabarà al següent intercanvi a La Sénia.

Les activitats de la setmana es van completar amb dues visites molt interesants. La primera va ser la Presa de Chastang, al riu Dordogne, que conté una central hidroelèctrica capaç de generar 540 GWh d’energia elèctrica renovable. La segona visita, de caire cultural, va ser a la ciutat de Bordeaux, on van visitar l’exposició temporal dedicada a Salvador Dalí al Bassins de Lumières (una antiga base de submarins alemanys a la Segona Guerra Mundial) on vam poder gaudir d’un “mapping” de les obres més conegudes de Dalí, combinat en música de Pink Floyd. La jornada a Bordeaux es va completar en una visita al centre de la ciutat.

Tant a Bordeaux com a Brive, donat que les dates que vam viatjar eren prèvies a Nadal, vam poder gaudir de la decoració nadalenca i dels pintorescs mercats de Nadal típics de la zona, on els creps eren un dels productes estrella.

Després d’aquest intercanvi a França, el projecte continua amb activitats digitals en línia i, posteriorment, el segon intercanvi que tindrà lloc a La Sénia a l’abril de 2024.

“El proyecto KA121 2324 está cofinanciado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de esta publicación es responsabilidad exclusiva del Institut La Sénia y ni la Comisión Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida.”