ERASMUS + 2015 L’INSTITUT DE LA SÉNIA VISITA BEJA (PORTUGAL)

El diumenge 11 d’octubre un grup de 7 alumnes de l’institut de La Sénia, va començar el seu viatge a Beja, Portugal, per participar en una de les trobades anuals, dins del programa Erasmus +, en el qual el nostre centre participa, juntament amb quatre instituts més europeus, concretament de Portugal, França, Romania i Turquia. Aquest projecte és sobre ciència i art , i en el nostre cas, l’hem basat en les catifes de Pallerols.

ERASMUS + 2015 L’INSTITUT DE LA SÉNIA VISITA BEJA (PORTUGAL)

Aquella matinada, els alumnes Dana Sabaté, Gerard Toset, Rosa Prades, Ana Castell, Judit Puig, Lara Ruiz i Maria Sebastiá, acompanyats pels professors Cosme Cruzado, Jose Salado, Ignasi Iranzo I Orfelina Martí, vam marxar de la Sénia per arribar a Barcelona i agafar un vol en direcció a Lisboa. Una vegada allí, i aprofitant que teníem tot el dia per endavant abans no ens vinguessin a buscar a l’aeroport, vam visitar la capital pel nostre compte i més tard vam agafar un bus amb els participants dels altres països per a anar a Beja, la ciutat on ens allotjàvem. Vam arribar allí al voltant de les 20:00h de la tarda, per trobar-nos amb les corresponents famílies i anar a casa seva.

El dilluns vam realitzar les presentacions corresponents dels projectes que presentaven cada institut, en el nostre cas vam explicar-los com es realitzaven les catifes de Pallerols mitjançant vídeos i imatges. A la tarda, ens van fer una visita guiada de la ciutat i vam anar a l’ajuntament de Beja on ens va rebre l’alcalde i ens va parlar sobre la història del poble, la seva cultura i economia.

El dimarts vam anar a Lisboa per visitar dos museus. El primer era el “Nacional do Azulejo” i podíem veure diferents formes i dibuixos fets amb manises. Al segon, el nostre guia ens va portar per Lisboa per fer unes activitats didàctiques de simetria amb grups mixtes (cada grup estava sempre compost per alumnes de diferents nacionalitats) amb els dibuixos geomètrics que hi ha a les voreres dels terres de les diferents places i carrers.

El dimecres vam anar a una escola de primària anomenada “Escola Mário Beirâo”. Allí vam elaborar unes manises “azulejos” amb diferents tècniques. I vam treballar la simetria al dibuix. També vam tenir l’oportunitat d’assistir a una xerrada sobre diferents tipus i tècniques de pintura de representació d’espècies animals.

El dijous va ser un dia força complet, vam anar a l’institut politècnic. Una universitat on vam tenir l’oportunitat d’entrar als seus laboratoris per participar en diferents activitats. Vam veure l’aigua residual com realment és abans de processar-la, vam provar bombons picants, amb canella, vam veure exposicions… I a la nit vam fer una festa de comiat. Un grup de nenes petits, vestits de manera tradicional, van cantar cançons típiques portugueses, després, ens van donar uns diplomes i seguidament vam sopar. Les famílies van portar postres que eren típics de la zona. Ens ho vam passar molt bé

El divendres durant el matí ens vam reunir tots a l’institut i vam fer l’última activitat, que consistia a fer uns pòsters on quedés resumida l’experiència. Cap al migdia els alumnes romanesos i nosaltres, vam marxar amb autobús fins a l’aeroport. Vam arribar a la Sénia cap a la matinada.

En resum, una setmana amb bona companyia on vam aprendre molt tant acadèmicament com cultural i vam ampliar el nostre anglès, ja que la llengua obligatòria que utilitzem en aquest projecte és l’anglès. Una opinió global seria el bé que ens ho vam passar, el ben lligades que estaven totes les activitats entre si, i les ganes de repetir-ho. Ara esperem amb moltes ganes la trobada a la Sénia, que tindrà lloc el mes d’abril.