Un pas més per augmentar la qualitat formativa a l’Institut de la Sénia

fpdual

L’institut de la Sénia sempre ha tingut com a prioritat que la formació dels nostres alumnes tingui un alt grau de qualitat a tots els nivells educatius, des de l’Educació Secundària Obligatòria, passant pel Batxillerat i fins a la  Formació Professional.

Per a seguir aquest camí i aconseguir un alumnat totalment preparat per als reptes que presenta la societat, aquest curs 2015/16 incorporem als nostres estudis la FP Dual, que ve a completar l’oferta que fins aquest curs teníem.

Fins ara els nostres alumnes –provinents de l’ESO o qualsevol persona interessada a reciclar-se i millorar la seva formació– podia estudiar un Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Gestió Administrativa i un Cicle Formatiu de Grau Superior de Comerç Internacional. Pel que fa al CFGS de Comerç Internacional, cal dir que és únic a les Terres de l’Ebre, la qual cosa comporta que tinguem alumnat d’arreu d’aquest territori. D’altra banda, la manera de cursar aquests Cicles es diversa: es poden realitzar complets, per mòduls (assignatures) solts, en modalitat presencial o semipresencial i, a més a més, amb la possibilitat de realitzar pràctiques tant en empreses de la zona com a l’estranger.

Així doncs, com hem dit, a aquesta oferta incorporem per al proper curs la possibilitat de realitzar aquest estudis d’FP en la modalitat Dual.

En què consisteix la modalitat Dual?

Consisteix a completar en una empresa la formació teòrica rebuda a l’institut; és a dir, part de la formació teòrica, així com també la formació pràctica, es realitzarà en una empresa amb la qual l’institut acorda els continguts teòrics i les pràctiques a realitzar. La durada total del Cicle és superior a la d’un curs sense la modalitat dual, ja que a l’empresa es realitzen unes 900 hores. Per altra part, els alumnes que elegeixen aquesta modalitat al matricular-se, i en ser acceptats per l’empresa, rebran una beca per ajudar a la seva formació.

Per acabar aquesta informació m’agradaria recordar a tots els interessats que des de fa dos anys s’ofereix en l’institut el servei d’assessorament i reconeixement de la vida laboral dels treballadors així com de la formació que hagi realitzat i no sigui reglada, com per exemple cursos del Servei d’Ocupació de Catalunya, amb la finalitat de poder acreditar una formació reglada, a l’hora de promocionar en el treball o accedir a nous llocs de treballs.

Si voleu tenir més informació sobre la modalitat Dual o sobre qualsevol dels Cicles o ensenyaments del nostre institut, podeu contactar amb la secretaria del centre al telèfon 977 713065 o feu clic a l’enllaç FP Dual