XKÈ EL TIL.LER. Projectes globalitzats: l’hort a Primer d’ESO.

En el marc del nostre continu compromís amb l’educació integral i el desenvolupament sostenible, l’Institut de Les Franqueses del Vallès se sent orgullós de presentar un dels seus projectes més emblemàtics i amb major acceptació per part de l’alumnat: l’hort escolar de primer d’ESO, dins l’espai de Projectes globalitzats.

Aquesta iniciativa, que neix de la voluntat de connectar els nostres estudiants amb l’entorn natural i la comunitat que els envolta, té com a objectius principals:

* Prendre consciència dels espais verds: Sensibilitzar l’alumnat sobre la importància dels espais verds del centre, de Les Franqueses del Vallès i dels seus propis pobles, reconeixent el seu valor i la necessitat de la seva preservació.
* Transformació d’espais verds: Implicar els estudiants en la transformació activa d’espais ja existents a l’institut i la conversió en zones verdes d’espais que actualment no ho són, fomentant així el respecte i la cura del medi ambient.
*Participació activa a l’hort: Encoratjar l’alumnat a involucrar-se directament en l’hort del centre, des de la plantació i sembra fins a la recol·lecta, així com l’ús d’eines adequades, promovent l’aprenentatge pràctic i el treball en equip.
* Connexió amb el patrimoni local: A través de visites a les masies de Les Franqueses del Vallès i la interacció amb l’ofici de pagès, els estudiants poden connectar amb les arrels agrícoles de la regió, adquirint una apreciació més profunda per les tradicions locals.

Un element clau d’aquest projecte és la participació de membres jubilats de l’associació Harmonia, qui, amb la seva experiència en el món agrícola, enriqueixen enormement l’experiència educativa dels nostres estudiants. La seva col·laboració no només ofereix una oportunitat única per a l’aprenentatge intergeneracional sinó que també reforça els lligams entre l’escola i la comunitat.

L’hort escolar s’ha convertit en un espai de creixement, aprenentatge i descoberta, on els estudiants poden veure els resultats tangibles del seu treball i la importància de cuidar el nostre planeta. Estem convençuts que projectes com aquest no només transformen espais, sinó també ments, preparant els nostres joves per a un futur més verd i sostenible.

Agraïm a tota la comunitat educativa, i molt especialment als nostres col·laboradors de l’associació Harmonia, per fer possible aquest projecte transformador. Junts, continuem sembrant les llavors del canvi per a un món millor.