Un filòsof entre robots

La comunitat educativa de l’institut El Til.ler ha tingut l’honor de rebre avui al Dr. Jordi Vallverdú, un il·lustre filòsof i investigador català, en una conferència magistral titulada “Un filòsof entre robots”. Dirigint-se als alumnes de Primer i Segon de Batxillerat i de la matèria de Filosofia de 4t d’ESO, el Dr. Vallverdú ha ofert una visió fascinant sobre la intersecció de la filosofia amb la tecnologia avançada de la intel·ligència artificial.

Amb un currículum replet de realitzacions acadèmiques i estades de recerca en institucions de renom com la J.F.K. School de la Universitat de Harvard i la Universitat de Kyoto, el Dr. Vallverdú ha compartit amb els joves la seva expertesa en els aspectes cognitius i epistèmics de la filosofia de la computació, així com la seva passió per la música, essent també llicenciat en Música per l’ESMUC.

La conferència d’avui no només ha estat una exposició de coneixement, sinó també una font d’inspiració per als estudiants que estan a les portes del seu futur acadèmic i professional. El Dr. Vallverdú els ha desafiat a pensar més enllà dels límits establerts i a explorar les profunditats de la filosofia en aquesta nova era digital.

La valoració dels assistents ha estat excepcionalment positiva, ressaltant la capacitat del Dr. Vallverdú per connectar amb l’alumnat i per fer la filosofia accessible i rellevant. El seu èxit queda palès no només en els aplaudiments rebuts, sinó en la curiositat despertada entre els joves, un testimoni del poder transformador de la filosofia quan s’aplica al món que ens envolta