Til·lerTopTrends: Una experiència d’aprenentatge dinàmica i motivadora.

Estem desenvolupant un projecte educatiu innovador destinat a 120 alumnes de Quart d’ESO:Til·lerTopTrends.
Durant unes setmanes, els estudiants s’endinsen en el món del periodisme d’actualitat, creant dossiers temàtics basats en notícies rellevants. Els alumnes es divideixen en cinc grups, cadascun amb el nom d’una periodista històrica, com Nellie Bly o Walter Cronkite, servint d’inspiració per a la seva tasca. Aquests grups investiguen, analitzen i redacten dossiers, i cada dos setmanes, presenten els seus treballs davant de tots els seus companys en una competició amistosa.
Però, ¿què fa aquest projecte tan especial? La resposta rau en la seva dinàmica de mercat. A través d’una moneda virtual anomenada “Til·lerCoins”, els professors poden “comprar” els dossiers més destacats, utilitzant-los com a material didàctic a les seves classes. Aquesta dinàmica no només motiva als estudiants a produir treballs d’alta qualitat, sinó que també els introdueix en conceptes bàsics d’economia i mercat. A més, el projecte incorpora diferents rols dins dels equips: des de redactors i investigadors fins a dissenyadors gràfics i comunicadors. Aquesta estructura permet als estudiants desenvolupar habilitats específiques i treballar en col·laboració. Els professors, experts en diferents àrees, guien i inspiren als estudiants durant tot el procés.
En resum, Til·lerTopTrends no és només un projecte educatiu, sinó una experiència d’aprenentatge completa que combina teoria i pràctica, col·laboració i competició, tot en un entorn dinàmic i motivador.