Recordant el bombardeig de Les Franqueses

En un emotiu acte commemoratiu, el passat dimecres 24 de gener, els alumnes de Primer de Batxillerat de l’assignatura d’Història del Món Contemporani del nostre institut han rendit homenatge a les víctimes del bombardeig de Les Franqueses, que enguany celebrava el seu 85è aniversari. Els estudiants han presentat una sèrie d’escrits vivencials, fruit de la seva recerca i imaginació, on s’han posat en la pell de persones que van viure els bombardejos a diverses ciutats del món durant el segle XX i XXI com Nagasaki, Guernica, Granollers, Dresde, Londres, Gaza, Alepo i Groznic. A través d’aquestes narracions, han pogut expressar els horrors i les conseqüències devastadores dels bombardeigs sobre la població civil.

L’acte ha inclòs lectures d’aquests textos, que no només han servit per recordar els tràgics esdeveniments històrics, sinó també per fer una crida a la reflexió sobre la importància de la pau i el respecte als drets humans. Els alumnes han acabat els seus discursos amb un clam unànime: la necessitat d’aturar els bombardeigs contra la població civil per sempre.

La Valle Portero, directora del centre, ha destacat la importància d’aquest tipus d’activitats en l’educació dels joves: “És fonamental que els nostres alumnes no només aprenguin sobre la història, sinó que també entenguin el seu impacte en el present i el futur. Aquest projecte els ha permès connectar amb els esdeveniments històrics d’una manera profundament personal i emotiva.”

L’acte ha comptat amb la presència de diverses autoritats locals i membres de la comunitat educativa, els quals han elogiat la iniciativa i la sensibilitat dels estudiants. Aquest projecte ha demostrat que la memòria històrica i la construcció de la pau són pilars fonamentals en l’educació dels futurs ciutadans.