Programa de convivència escolar al nostre Institut

El programa Tutoria entre Iguals  (TEI) és una estratègia educativa per a la convivència escolar, dissenyada inicialment com a mesura pràctica contra la violència i l’assetjament escolar, que té un caràcter institucional i que implica a tota la comunitat educativa. És un recurs que ens està donant molt bon resultat.

Els alumnes de tercer d’ESO són tutors/es de -forma voluntària-, dels alumnes que acaben d’arribar al centre, els de primer d’ESO. Aquest any també donem continuitat a les parelles TEI del curs passat que actualment estan fent 2n i 4t.

Entre les parelles d’alumnes TEI de 1r i 3r d´ESO i de 2n i 4t ESO al llarg del curs escolar s’organitzen trobades en les quals es realitzen dinàmiques, sortides,.. De fet, aquest passat dimarts es va fer la primera activitat conjunta de segon i quart.

Resultat d'imatges de tutoria entre iguals La valoració que en fem d’aquest recurs és molt positiva: ha ajudat als alumnes a resoldre problemes o dificultats com, per exemple, el pas de l’escola primària a la secundària, l’adaptació a un nou institut, conflictes entre iguals no relacionats amb la violència i d’altres. Teniu en el següent enllaç un article de la nostra coordinadora, Neus Moliné i Boixareu, i un reportatge de Ràdio Barcelona.

El Til·ler a Ràdio Barcelona amb el programa TEI