Preinscripció pel curs 2020-2021 de Batxillerat

Terminis

Batxillerat
  • Preinscripció del 27 de maig al 3 juny
  • Matrícula del 8 al 14 de juliol, del 7 al 10 de setembre el pendents d’avaluació de setembre

Consulteu el calendari complet al web Estudiar a Catalunya.

Publicació de l’oferta inicial

Mapa escolar de Catalunya

Documentació

Per fer la preinscripció cal:

• conèixer el calendari de tot el procés,
  • consultar els centres,
  • conèixer els criteris de prioritat amb què s’ordenen les sol·licituds i reunir la documentació, si escau
  • emplenar i presentar la sol·licitud: si és la sol·licitud electrònica, amb l’enviament ja queda enregistrada; si s’emplena la sol·licitud amb suport informàtic, cal presentar la sol·licitud al centre,
  • presentar la documentació identificativa o dels criteris al·legats, només en els supòsits en què no ha estat possible validar-los electrònicament, i que es detallen al resguard de presentació de la sol·licitud, en els diferents apartats,
  • consultar els resultats quan es publiquin les diverses llistes,
  • consultar el centre assignat, i
  • fer la matrícula.

Consulteu la informació genera per Batxillerat.

Si s’emplena la sol·licitud electrònica, el tràmit de presentació s’acaba amb l’enviament del formulari i no s’ha de presentar cap còpia al centre ni tampoc cap documentació acreditativa de la persona sol·licitant ni de l’alumne.

Si s’emplena la sol·licitud amb suport informàtic, cal enviar per correu electrònic el resguard de la sol·licitud enviada per Internet a la bústia electrònica oficial del centre: a8065391@xtec.cat. Si no s’ha pogut validar electrònicament, també s’haurà d’enviar per correu electrònic la documentació d’identificació de la persona sol·licitant o de l’alumne. I si l’alumne/a és menor d’edat i no fa els 18 anys durant l’any 2020, caldrà aportar una còpia del llibre de família. La documentació s’ha d’enviar escanejada o fotografiada per les dues cares.

Quan accediu a l’enllaç de la sol·licitud de preinscripció, es mostraran les dues opcions per fer la preinscripció.

Per justificar els criteris de prioritat, en enviar la sol·licitud (tant l’electrònica com la de suport informàtic) s’executen les consultes telemàtiques a les diferents administracions. En el resguard de la sol·licitud es detalla si s’ha pogut verificar el criteri o no. Cal tenir en compte que la consulta de l’empadronament (i si no s’ha pogut verificar algun dels altres criteris també) es realitza en diferit. Així doncs, es rebrà un segon correu electrònic a l’adreça que s’ha fet constar en la sol·licitud, juntament amb la còpia del resguard. En aquest resguard es detallà la documentació que cal enviar per correu electrònic escanejada o fotografiada a la bústia electrònica oficial del centre educatiu que s’ha demanat en primera opció i en el termini establert.

Presentar la sol·licitud

Terminis

Termini per presentar la sol·licitud: del 27 de maig al 3 de juny de 2020

Termini per presentar la documentació: fins el 4 de juny de 2020

Més informació al web Estudiar a Catalunya.

Han de presentar la sol·licitud de preinscripció les persones que volen accedir al batxillerat de qualsevol modalitat en un centre diferent del que s’està cursant l’ESO, les persones que cursen o han cursat un cicle formatiu (encara que s’imparteixi en el mateix centre on s’està matriculat), les que volen accedir a la modalitat d’arts i les que provenen d’un institut que ja no imparteix el batxillerat.

Per qualsevol dubte podeu trucar al 622 681 280 a partir del 27 de maig de les 9 a les 13h o enviar un correu electrònic a a8065391@xtec.cat on us podrem respondre o sol·licitar una videoconferència.

Consulteu: preinscripció al Batxillerat.

Preinscripció telemàtica

Sol·licitud de preinscripció per Internet

Instruccions per al formulari en suport informàtic:

1. Per canviar de pantalla cal utilitzar exclusivament els botons “següent” i “anterior” de l’aplicació i no els del navegador.
  2. Quan s’han enviat les dades, es visualitza en pantalla el resguard de presentació de la sol·licitud, amb l’opció de desar-lo. També rebreu un missatge electrònic des d’on es pot obtenir el resguard.
  3. Important: El resguard especifica els criteris al·legats i indica per a quins cal presentar o no documentació acreditativa. En el cas que hi hagi criteris pendents de comprovar, s’ha d’esperar un altre correu electrònic amb el resultat de la comprovació, i si cal presentar documentació.
  4. Un cop enviada la sol·licitud, i durant el termini de presentació de sol·licituds, es podran modificar les dades relatives als criteris de prioritat al·legats, així com dels ensenyaments i centres sol·licitats, si és necessari. En aquest cas les dades vàlides seran les de la darrera modificació.

Documentació i criteris de prioritat

Podeu consultar la documentació i els criteris de prioritat al gencat: Batxillerat, documentació i criteris de prioritat.

Sobre les reclamacions a la llista de barem provisional

La presentació de reclamacions a les dades publicades en la llista de barem provisional es farà, de manera general, mitjançant un correu electrònic al correu a8065391@xtec.cat . De manera anàloga al que es fa en la presentació de sol·licituds en suport informàtic, el centre ha d’enviar un correu de resposta com a justificant de recepció de la reclamació.

Sobre la matrícula al centre

El centre ha de gestionar el tràmit de la matrícula a través de cites prèvies, o al telèfon 622 681 280. També es podrà substituir la gestió presencial per una confirmació de matrícula i l’enviament de la documentació necessària a través d’un correu electrònic a a8065391@xtec.cat . En aquest cas, el centre ha de respondre al correu de confirmació, com a justificant de la formalització de la matrícula.