Oslo. Analisi fotograma a fotograma de l’alumnat d’Història del Món.

En un moment històric on la situació del conflicte entre Israel i Palestina sembla agreujar-se dia rere dia, els alumnes de Primer de Batxillerat de l’assignatura d’Història del Món Contemporani han pres la iniciativa de crear un vídeo analític sobre la pel·lícula “Oslo”. Aquesta obra, que narra les negociacions de pau entre israelians i palestins de l’any 1983, es presenta com un recurs didàctic d’una trista actualitat davant l’escalada de violència que viu la regió.

La pel·lícula “Oslo” ofereix una visió profunda i necessària sobre un dels conflictes més enquistats i prolongats de la història recent. Amb la realització d’aquest vídeo, l’alumnat ha volgut no només aproximar-se a un episodi clau de la història contemporània, sinó també reflexionar sobre els valors que envolten el procés de negociació i com aquests poden ser traslladats a les seves pròpies vides.

A través d’un detallat anàlisi fotograma a fotograma, els estudiants han desgranat els diferents aspectes històrics, culturals i socials que envolten aquesta pel.lícula, posant especial èmfasi en la importància del diàleg i l’enteniment mutu com a eines clau per a la resolució de conflictes. Aquest treball no només demostra el seu compromís amb l’aprenentatge i la comprensió profunda dels esdeveniments històrics, sinó que també reflecteix una consciència sobre la complexitat de les relacions internacionals i la difícil però imprescindible cerca de la pau.