Memòria Rescatada: La llum d’Antoni Benaiges en temps de foscor

L’alumnat de Segon de Batxillerat ha tingut el privilegi de parlar, debatre i aprendre sobre memòria històrica a l’aula, a propòsit de la història de l’Antoni Benaiges, el mestre assassinat l’any 1936 a Burgos pel feixisme per haver-se atrevit a donar veu als seus alumnes… i haver-los “promès el mar”.
Una “història” (amb minúscula) rescatada de l’oblit de la Història (amb majúscula) gràcies al Sergi Bernal (fotògraf) i l’Alberto Bougleux (realitzador).Prèviament havien visionat el documental “El retratista” del que Bernal és guionista. Aquesta història ha inspirat la pel.lícula “El mestre que va prometre el mar” que es va presentar als premis Goya d’enguany.