Del Vapor al GPT: Un Viatge a través de les Disrupcions Tecnològiques

Durant la recent celebrada Setmana de la Ciència, el nostre centre ha gaudit de l’exposició “Del Vapor al GPT”, una iniciativa creada pels alumnes de Primer de Batxillerat de la matèria d’Història del Món Contemporani.

Aquest projecte, que ha durat aproximadament mes i mig, ha implicat una investigació exhaustiva sobre les principals disrupcions tecnològiques des del segle XIX fins als inicis del segle XXI. Els alumnes han explorat no només els avenços tècnics com la màquina de vapor, la descoberta de l’electricitat, el telèfon, internet, les energies renovables i la biotecnologia, sinó també les seves conseqüències socials i implicacions ètiques, culminant amb la intel·ligència artificial, un tema d’actualitat i de gran rellevància.

Aquesta exposició no ha estat només un esforç acadèmic, sinó també una reflexió col·lectiva sobre com la tecnologia ha format i continua formant la nostra societat. Els 30 alumnes participants han actuat com a guies per als 480 estudiants del centre, des de Primer fins a Quart d’ESO, compartint els seus coneixements i descobriments.

La resposta de la comunitat educativa ha estat extraordinàriament positiva, destacant la importància d’aquest tipus d’activitats en el marc del nou currículum basat en reptes i contextos reals. Aquesta experiència ha estat una oportunitat inigualable per als nostres estudiants de connectar amb temes clau de la història contemporània i aplicar un aprenentatge basat en la investigació i l’anàlisi crítica.

Celebrem el treball i la dedicació dels nostres alumnes i professors en aquest projecte i esperem continuar oferint experiències educatives d’aquesta magnitud en el futur.