Visita a TV3 i Catalunya Ràdio

El passat 7 de febrer del 2017, vam anar a visitar les instal·lacions de TV3 i Catalunya Ràdio. Primer vam visitar els estudis de TV3 a Sant Joan Despí.

TV3 va ser fundada al 1983 al carrer Numància. Més tard es van traslladar a Sant Joan Despí perquè necessitaven més espai. Actualment, porten 35 anys en funcionament amb cinc canals diferents (Esport3, Super3, El 33, 3/24, TV3Cat).

Els estudis estan organitzats en tres edificis:

• Primer edifici: Centre d’emissió d’informació. Aquí es redacta i es grava tot el que té relació amb la informació i els esports. En primer lloc vam veure les redaccions d’informatius, on cada taula està especialitzada en una temàtica (política, societat…). Independentment, a la planta superior, es troba la redacció d’esports (separada dels informatius); ja que té un volum d’informació molt extens. Seguidament, vam visitar la sala de control, des d’on es dirigeix tot el que s’emet per la televisió. El càrrec del realitzador dirigeix el treball de cadascú. Hi ha cinc pantalles, una per a cada càmera.

Vam entrar als platós d’esports i d’informatius, dels quals tenen l’acabat ovalat. A cada plató hi ha tres tipus de càmeres (3 de terra, 1 de grua, 1 fixa) que amplien  per tres la imatge general i engreixen un 5% quan s’enfoca una persona. Els informatius es fan amb un croma, que consisteix en una paret verda on es projecta un fons digital.

• Segon edifici: Energies i serveis. Es troben els camions equipats amb sales de control a l’interior, per quan s’ha de fer un rodatge a l’exterior. També es troben els despatxos de recursos humans, on es revisa que tothom treballi a gust i en bones condicions.
  • Tercer edifici: Centre de producció audiovisual. Aquí es dissenyen, es fabriquen i s’emmagatzemen els decorats dels diferents programes. Hi ha 4 grans platós on es graven: ”La marató”, ”Oh Happy Day!”, ”Ja t’ho faràs” i el ”Divendres”.

Finalment, vam anar fins a Catalunya Ràdio, que s’ubica a l’avinguda Diagonal. Vam poder estar en un programa en directe conegut com ”APM”. Vam observar diferents locutoris on les parets i el terra estan recoberts d’una moqueta per absorbir el so i expandir-lo. La porta és blindada i les finestres tenen un doble cristall per aïllar el soroll de l’exterior. També hi ha locutoris especialitzats per tocar música en directe.

L’excursió va ser interessant i agradable. Vam aprendre molt sobre com funciona el món audiovisual i un locutori. Malgrat això va ser llarga i cansada

Redacció: Amal El Hammoudi i Laura Serra 3º B

La Crònica: visita a TV3 i Catalunya Ràdio

El passat dilluns 6 de febrero, els alumnes de 3rC vam visitar TV3 i Catalunya Ràdio.

Vam agafar el transport públic fins arribar a Sant Joan Despí, on hi ha les instal·lacions de TV3. La visita va començar quan un monitor ens va fer de guia pels diferents espais del recinte i ens va explicar la història.

Es va fundar el 1983 al carrer de Numància de Barcelona i després es van haver de trasladar a Sant Joan Despí perquè cada vegada s’ampliava més. Aquesta cadena té diferents programes, com “Esport3”i “Súper3, però no tot es graven allà.

Després ens va guiar fins a la sala de control, on ens va explicar com funcionava tot i que els periodistes es quedaven tota la nit per aconseguir informació i actualitzar les notícies. Més tard, vam anar al plató on graven les notícies i el temps, on ens en vam adonar que hi havia molts focus penjant del sostre i també que les parets eren verdes per poder projectar-hi els mapes i les imatges del temps. Seguidament, vam anar a la sala de control, on ens van explicar que tenien diferents cadenes de televisió que no eren seves per poder fer la competència i la funció que tenia cada ordinador a l’hora de gravar. Vam passar a un altre plató, on gravaven els esports i hi havia diferents tipus de càmeres. Posaven molts llums i decoració perquè, a l’hora de gravar, no es notessin els desperfectes del decorat.

A continuació vam sortir fins arribar on estaven els platós i el decorat. Alguns eren fixes, com el programa “Divendres”, i d’altres es desmuntaven, com per exemple el de “Súper3”.

En acabar la visita, vam agafar el tramvia i ens vam dirigir a Catalunya Ràdio, situada a la Diagonal. Era una instal·lació més petita que la de TV3, ja que no necessita tantes sales. Primer vam passar per un petit lloc, on el nostre guia ens va explicar els diferents treballs i vam fer un recorregut per tots els espais de l’edifici. Vam passar per les oficines on recollien la informació, i  després a la sala de gravació, on vam descobrir que els micròfons tenien un botó per quan algun dels locutors tossia o li passava alguna cosa, ràpidament s’apagaven per no interrompre la gravació. Més tard vam veure on editaven les gravacions. Quan vam acabar, ens va ensenyar la sala insonoritzada que de vegades llogaven  per poder gravar algun disc o fer una maqueta.

Per últim, ens va guiar fins a la sala de control, situada al centre de l’edifici, amb portes de vidre. Aquesta sala rebia totes les gravacions que feia cada locutor.

Finalment, ens van deixar temps lliure i vam arribar a les 14:45 h a l’institut.

La nostra opinió sobre aquesta sortida és que ha estat una nova experiència molt interessant i entretinguda, gràcies a la qual  hem après com funciona la televisió i la ràdio. Ens hem sorprès perquè no ens esperàvem moltes de les coses que hi hem vist i hem descobert un nou ofici, el periodisme.

Redacció: Tània Toboso Corchero i Katia Coccilio Coulibaly 3º C