Ha tornat la Setmana de la Ciència!!!

Del 10 al 19 de novembre s’ha celebrat la Setmana de la Ciència 2023. Des del Departament de Ciències Naturals hem volgut participar en tots els events possibles, fent d’aquesta setmana un moment especial per gaudir. Són moltes les activitats en què hem participat!

El passat 10 de novembre, al Cosmocaixa, vam participar en la diada que va preparar el Bcnspiracy . Amb l’alumnat de 4t ESO i 1r de Batxiller, vam poder gaudir de molts científics joves i de les seves recerques. Fins i tot, el nostre alumnat va poder interactuar-hi i fer-los moltes preguntes. Uns i altres es van donar els correus per poder, en un futur, satisfer els seus dubtes i curiositats.

L’alumnat de 2n d’ESO participa en un projecte desenvolupat per un grup de recerca de l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) a Catalunya: “Llençar la pedra i amagar el CO2”. Estem estudiant un material nou, el LightNET, que captura el diòxid de carboni de l’atmosfera i que promet ser part de la solució a l’escalfament terrestre. Diàriament, l’alumnat mesura com afecta la calor, la llum solar, l’emplenament a les aules, etc, en la concentració de CO2 de l’ambient. Esperem que d’aquí surtin les solucions del futur per pal·liar el canvi climàtic.

A 1r d’ESO també han volgut participar d’aquesta setmana tan científica i han pogut observar pel microscopi el món del més petit, com ara cèl·lules vegetals, protozous, cucs de fongs, larves, microbis, etc. Us deixem les imatges observades, perquè pugueu gaudir-ne igualment.

A més, durant la Setmana de la Ciència, molts alumnes han fet de científics i científiques, i ens han presentat les seves recerques sobre temàtiques tan actuals com la física quàntica, els forats negres, la intel·ligència artificial, els fenòmens del “Nen” i la “Nena” o l’energia geotèrmica. També, la teoria de cordes, la teoria M, les pròtesis biòniques, l’univers 25 sobre la sobrepoblació mundial, la potabilització de l’aigua en un ambient de sequera absoluta, el retorn del mill, el cereal, per solucionar la fam, la relativitat d’Einstein, el gat de Schrödinger i moltes més!

Com a docents, hem pogut gaudir molt del nostre alumnat i les seves inquietuds i interessos durant aquest dies de la setmana de la ciència. Ens en sentim molt orgullosos i orgulloses!!!!!!

Món petit –  1r d’ESO

Inspiracy – Batxillerat i 4t d’ESO