El dimecres 5 de maig, els alumnes de 1r A de Batxillerat van sortir a Montjuïc com a part de les activitats organitzades per la matèria Ciències de la terra i del medi ambient. L’excursió els va portar per les antigues pedreres del parc i van poder veure els despreniments, els desplaçaments de terra i l’erosió hídrica. Una de les tasques va ser, a més a més, cercar fòssils.
La sortida va servir també per fer un recorregut per la història: des de les comunitats d’Ibers, que ja havien viscut a Montjuïc i havien fet eines amb el jaspi; als romans, que van utilitzar la pedra de la muntanya per construir la ciutat de Barcelona.
També van visitar la tomba de Lluís Companys, l’anell Olímpic i una plaça commemorativa de l’Ajuntament de Barcelona dedicada a les barraques de Montjuïc dels anys seixanta i principis dels setanta on moltes persones de la resta d’Espanya van venir a treballar.

