La lectura obligatòria del Modernisme, L’alegria que passa, de Santiago Rusiñol és completada amb una visita el dia 6 d’ octubre, a les sales del MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya) on s’exposa la pintura, l’escultura i el mobiliari corresponent al Modernisme.
Aquesta visita, al seu torn, és complementada per un itinerari per l’Eixample de Barcelona per tal d’estudiar les diferents cases burgeses que foren edificades seguint aquest estil.
Així vàrem observar la casa Golferichs, la casa de la Lactància, La Pedrera o casa Milà, i les cases burgeses de l’anomenada “Mansana de la Discòrdia”, formada per les cases: Batlló, Ametller i Morera, bastides per Gaudí, Puig i Cadafalch i Lluís Domènec i Montaner.
L’alumnat presenta uns PowerPoint a classe en què comenta una escultura, una pintura i un objecte de la ‘exposició del MNAC, així com un edifici del recorregut modernista.

