Viu la vela

Durant uns dies l’alumnat de 2n d’ESO hem participat en el projecte “Viu la vela”, una activitat que ens ha apropat al món de la navegació a vela.
Durant l’experiència, hem pogut aprendre les nocions bàsiques de la vela i posar-les en pràctica al mar, treballant la coordinació, el treball en equip i el respecte pel medi natural.
Una sortida educativa molt enriquidora que ha combinat aprenentatge, esport i convivència.

Premi de poesia catalana dels Jocs Florals de districte

L’alumna Maria Martinez Araujo ha estat guardonada amb el premi de poesia catalana dels Jocs Florals de districte, un reconeixement al seu talent literari, la creativitat i la qualitat del seu treball.

Aquest premi posa en valor l’esforç i la sensibilitat artística de l’alumna, així com la importància de fomentar l’escriptura i l’expressió literària entre els joves. Moltes felicitats per aquest gran èxit!

Conta contes i llegendes

Durant l’activitat de “Conta contes i llegendes”, l’alumnat de 2n d’ESO ha pogut gaudir d’un espai de narració i escolta activa on s’han compartit diverses llegendes tradicionals. A través d’aquestes històries, els alumnes han descobert moralines vinculades a valors com la solidaritat, el respecte, la responsabilitat i la importància de prendre bones decisions.

Creació de jocs amb la placa Micro:bit

L’alumnat de Programació de 2n d’ESO de l’Institut Barcelona Congrés ha participat com a explainers en una activitat adreçada a tot l’alumnat de 2n d’ESO dins l’àmbit STEAM.

Durant la sessió, han dinamitzat diferents propostes basades en la creació de jocs amb la placa Micro:bit, compartint els seus coneixements i acompanyant els més joves en el procés d’aprenentatge.

L’experiència ha estat molt enriquidora per a tot l’alumnat implicat, tant per als qui han fet d’explainers com per als participants, afavorint l’aprenentatge entre iguals i el treball competencial.

Colònies 2n d’ESO

Aquest curs hem anat de colònies a Viladoms de Baix (Castellbell i el Vilar). Hi vam fer tot d’activitats en grup per treballar la cohesió i la cooperació entre nosaltres: un “scaperoom” pel bosc i construcció de cabanes. Tot i que el temps no ens va acompanyar el primer dia per la pluja, l’endemà fa ver un sol esplèndid.

 

Sortida Barcelona, ciutat de dracs

Al gener vam fer una sortida pels barris del Born i la Ribera i el Gòtic, que tenia com a finalitat “caçar dracs”. I és que Ciutat Vella és plena de dracs: a les façanes, a les baranes dels balcons, als terrats… Vam aprendre que cal anar sempre amb els ulls ben oberts!

Visita museu Picasso

L’alumnat de 2n d’ESO ha realitzat una visita cultural al Museu Picasso dins de la matèria de Visual i Plàstica. Al llarg de la sortida, han pogut conèixer de prop l’obra de l’artista, observar diferents tècniques i inspirar-se per als seus propis treballs artístics. Una experiència educativa i molt enriquidora!

Festival de literatures fantàstiques

Divendres passat, 7 de novembre, l’alumnat de 2n ESO vam poder participar del 42: Festival de literatures fantàstiques que s’ha celebrat aquests dies a la Fabra i Coats. Després de veure una exposició sobre la Ciència-ficció a casa nostra, vam poder parlar una estona amb David Lozano, que és l’autor del llibre que estem llegint ara a català: La cacera.

Segon d’ESO al Festival 42

Dimarts 14 d’octubre tot l’alumnat de 2n d’ESO va anar a la biblioteca del barri per participar en el projecte del Festival 42, un festival que celebra la literatura dels gèneres fantàstics, com ara la ciència-ficció, la fantasia i el terror.

Jornada al Parc Central

Divendres passat, l’alumnat i el professorat de 2n d’ESO van passar el matí observant la biblioteca de Nou Barris i explorant el seu entorn. També van jugar al Parc Central. Va ser una jornada en què van aprendre i van gaudir de l’experiència amb els seus companys i companyes.