Visita a la colònia Vidal

Jingwei Zhu, 4t d’ESO

El 7 de novembre, tots  els alumnes de 4rt d’ESO vàrem visitar la colònia Vidal, la colònia Viladomiu i el museu històric de cal Vidal. Ens van explicar en quines situacions vivien les persones d’aquella època: hi havia classes socials molt diferenciades. L’amo era qui decidia qui treballava i vivia a la colònia també. No podien fer vagues, no tenien televisió, treballaven des dels 14 anys i es casaven molt joves. Els espais  històrics que vam visitar són l’escola, l’ església, la fàbrica, teatre, els habitatges… Tot molt ben explicat per la magnífica guia Assumpta Montellà, una gran historiadora i escriptora. També vam conèixer una antiga treballadora de la fàbrica, que encara hi vivia en uns dels habitatges de la colònia.