Setmana de la Realitat Virtual al Baldiri Guilera

La setmana del 12 al 16 de desembre, s’han realitzat a l’Institut tot un seguit d’activitats: tallers i “demos” relacionades amb la realitat virtual.

Els objectius d’aquestes jornades són:

• Apropar la ciència i la tecnologia   al nostre alumnat
  • Despertar la  motivació de l’alumnat envers les noves tecnologies
  • Promocionar els estudis científics i tecnològics
  • Experimentar amb la Realitat virtual
  • Conèixer les noves aplicacions de la Realitat Virtual
  • Construir unes ulleres senzilles de Realitat Virtual

Hem comptat amb l’assessorament de l’empresa VISYON360 que ens ha proporcionat les card boards i també les ulleres de realitat augmentada, així com els formadors dels tallers amb Unity3D.

Per altra banda, ens han visitat alumnes de l’institut Vilatzara de Vilassar de Mar amb el seu professor Jesús Arbués que ens han explicat les seves experiències de realitat virtual així com els seus treballs de recerca basats en la RV.

L’alumnat de 1r ESO i 2n ESO ha fet  unes xerrades sobre òptica/estereoscopia i un taller de  fabricació d’ulleres de realitat virtual  i observació de les apps existents

L’alumnat de batxillerat científic-tecnològic ha realitzat uns tallers de creació d’una app de realitat virtual amb Unity3D.

L’alumnat de 4t ( itinerari científic) ha compartirt les experiències sobre realitat virtual amb alumnes de l’institut Vilatzara de Vilassar de Mar i tots junts es van fer un fotografia en 3D.

A l’hemicicle de l’institut tots, alumnes i professors, hem pogut experimentar amb les “Demos” d’ulleres sense smartphone HTC Vive, Oculus, Hololens (realitat augmentada).

Ha estat una experiència divertida i motivadora per a tots.