Setmana de la Ciència 2022

Durant la Setmana de la Ciència d’aquest 2022, des del departament de biologia i geologia del centre, i ja com a tradició del Baldiri, hem realitzat un seguit d’activitats que cerquessin la millora de les competències científiques del nostre alumnat a la vegada que potenciessin les vocacions d’aquesta branca del saber. Amb motiu de la celebració de l’Any Internacional de les Ciències Bàsiques, hem volgut apropar la biologia i la geologia des d’una mirada que apropés l’entorn a l’alumnat. Destaquem l’anàlisi de la petjada ecològica realitzada pels alumnes i les alumnes de 1r d’ESO, la importància de les exposicions científiques com la realitzada sobre biomolècules a 3r d’ESO i les possibilitats topogràfiques de l’entorn proper amb l’alumnat de 4t. Ha estat al batxillerat on, atenent aquelles matèries de modalitat o optatives que cursa l’alumnat, hem pogut entrar en contacte amb el treball d’un bioquímic al laboratori, conèixer el nanosatèl·lit “Menut” com a eina d’estudi de l’entorn del Prat o, fins i tot, fer una diagnosi natural de l’institut. Val a dir que, aprofitant el teixit educatiu del municipi, vam poder realitzar una visita a la Casa de l’Energia amb l’alumnat de 1r de batxillerat, espai on vam tenir l’oportunitat de reflexionar sobre la necessitat d’una transició energètica que preservi el planeta així com vincular l’entorn científic als nostres alumnes.

Us deixem un recull fotogràfic sobre les sessions. Fins aviat!

Departament de Biologia i Geologia