PARTICIPACIÓ EN LA 10a EDICIÓ DEL PROGRAMA “JOVES I CIÈNCIA”

El programa “Joves i Ciència”, de la Fundació Catalunya-La Pedrera, és un projecte científic dirigit a alumnes de 4t d’ESO amb un gran interès per la investigació i la recerca científica. El projecte, de tres anys de durada, permet que l’alumnat seleccionat pugui gaudir d’una experiència única en un marc de treball inigualable.

Concretament, el programa ofereix 50 places distribuïdes en 5 equips de treball de diferents àmbits científics: des de l’estudi d’ecosistemes aquàtics de muntanya, astronomia actual, biodiversitat i evolució genètica, fins als processos de fotosíntesi artificial i reptes de la biomedicina actual.

Pel que fa a l’organització del programa, els diferents projectes estan conformats per tres fases que es desenvolupen al llarg de tres estius: la primera, l’estiu de 4t d’ESO, els estudiants participants entren en contacte amb la investigació del seu àmbit al Món Natura Pirineus, un equipament de la Fundació a les Valls d’Àneu al Pallars Sobirà; la segona fase, l’estiu de 1r a 2n de batxillerat, l’alumnat seleccionat s’incorpora a un grup d’investigació en un centre de recerca local i pot participar en un programa internacional de ciència on escriuen el seu primer article de divulgació científica; i, per últim, la tercera fase al darrer estiu, en finalitzar el batxillerat, els joves investigadors fan una estada de recerca en una institució local o internacional on proposen una línia pròpia d’investigació.

La proposta és molt atractiva i motivadora per al jovent amb vocació científica. A la vegada, una oportunitat que els permet viure la ciència en primera persona i relacionar-se amb joves investigadors. En aquest sentit, en el procés de selecció, l’esperit científic, el nivell d’anglès i un bon expedient acadèmic en són primordials.

Des de l’institut Baldiri Guilera, volem felicitar la Claudia González Solano, alumna de 4t que ha estat seleccionada entre més de 800 aspirants per a formar part de l’equip de 10 alumnes que treballaran en el projecte “Descobrint la biodiversitat i l’evolució, del treball de camp fins a la genètica actual a través de la informàtica”. És una gran satisfacció comptar amb alumnes al centre que viuen la ciència amb gran passió i que s’obren camí amb noves perspectives de futur.

Esperem que gaudeixi d’aquesta experiència tan enriquidora i la pugui compartir amb tots nosaltres! Moltes felicitats!