Participació en el Projecte Mart XXI

Redacció: Jing Wei Zhu

Fotografia: Toni Cantillo

Projecte Mart XXI

És possible una colònia humana al planeta Mart?

El passat 29 de gener vam assistir a la Universitat Politècnica de Catalunya(UPC), en el qual vam participar 10 alumnes de 4t amb els millors expedients i motivacions en el àmbit científic i tecnològic, el projecte es realitza durant 5 sessions al llarg de les quals es desenvolupen diferents activitats encaminades a trobar solució a la pregunta: És possible una colònia humana al planeta Mart?.

El nostre alumnat es van incorporar en 8 grups de treball, creats per a desenvolupar l’estudi d’un àmbit de coneixement vital per a l’èxit de la missió:

1. Llançament, navegació, aterratge;
  2. Robots: Els Rovers marcians;
  3. Telecomunicacions;
  4. Producció i consum d’energia;
  5. Monitorització de la colònia (aplicacions de la domòtica);
  6. Producció alimentària;
  7. Suport vital i reciclatge dels residus;
  8. Obtenció, distribució i consum d’aigua.

Enguany hi han participat més de 100 estudiants de diferents  centres educatius de Sant Just Desvern, Gavà, Vallirana, Viladecans i Sant Boi de  Llobregat. Des de l’institut Baldiri Guilera volem mostrar el nostre agraïment a la UPC per possibilitar, per setè any consecutiu, la participació del nostre centre i estimular les vocacions científiques en l’alumnat de manera activa.