Cartes des de les trinxeres

Durant uns dies alguns dels nostres alumnes de 4rt (A,B i Perla) s´han convertit en soldats de la Primera Guerra Mundial (1914-1918), un conflicte on van perdre la vida un gran nombre de joves de tots els bàndols. Els camps on abans creixien les roselles van esdevenir camps de cadàvers. Els alumnes han treballat aquest projecte des de les Ciències Socials i la matèria de Visual i Plàstica elaborant un mural amb imatges molt conegudes com les roselles, els filats de ferro i les cartes.

Les cartes que els soldats van escriure als seus estimats des de les trinxeres es van convertir en testimonis per conèixer els horrors de la guerra i van esdevenir un símbol del pacifisme. En un exercici d’empatia històrica els nostres alumnes s´han posat a la pell d´aquells joves relatant les seves condicions de la vida a les trinxeres on el record de les seves famílies i l´esperança de tornar a casa era l´única cosa que els mantenia vius.