Fent bio-geo!

És sabut que la ciència estimula la creativitat, desenvolupa competències necessàries per a la vida i fomenta, entre d’altres aptituds, habilitats per a la resolució de problemes. I és des del departament de Biologia i Geologia del Baldiri, compromesos amb aquestes fites científiques, des d’on volem compartir un petit recull d’activitats que treballem amb el nostre alumnat des dels diferents nivells.

Per a molts alumnes que hi arriben, la descoberta dels laboratoris al primer curs de l’ESO és tota una experiència vital que manifesten com a engrescadora i motivant. A primer, on la matèria de Biologia i Geologia esdevé un escenari molt divers quant a disciplines científiques que s’hi treballen (astronomia, zoologia, botànica, micologia…), intentem establir les bases del mètode científic en el nostre alumnat amb diferents activitats de laboratori, tallers i una sortida al camp.

En arribar a tercer d’ESO, on el cos humà hi pren el fil conductor, l’alumnat pren consciència de la necessitat quant al manteniment d’uns hàbits saludables per a la prevenció de malalties. Sempre que tenim l’oportunitat, visitem l’exposició Human Bodies sobre anatomia humana. De fet, una gran experiència per a l’alumnat que els permet copsar l’abast de la ciència.

És a quart d’ESO, on els alumnes i les alumnes ja s’hi troben força vinculades amb el mètode científic. Un dels nostres compromisos a quart és que l’alumnat pugui realitzar una visita a un laboratori d’una institució científica on puguin conèixer com és el treball d’un investigador o investigadora de primera mà. Aviat, reprendrem les activitats amb el Parc Científic de la Universitat de Barcelona!

Arribats a l’etapa del batxillerat, tant la matèria de Biologia com la de Ciències de la Terra i Medi Ambient, compten amb una assignació horària als laboratoris que permeten realitzar les experiències necessàries per acabar de fomentar les vocacions científiques en el nostre alumnat.

A continuació us deixem un petit recull fotogràfic d’algunes de les activitats realitzades al departament de Biologia i Geologia. Un especial record als alumnes i les alumnes que hem acollit amb gran estima als nostres laboratoris durant aquests darrers anys.

Esperem que us agradin!

Departament de Biologia i Geologia.