Alumnes del Baldiri participen al projecte Mart XXI de la UPC

Divendres passat va començar una nova aventura científica al Campus de Castelldefels de la UPC, a través de la qual 36 alumnes de 3r o 4rt d’ESO del Prat tornen a investigar sobre si seria possible establir una colònia humana al planeta Mart.

Tots ells i elles formen part de la tripulació del projecte Mart XXI, una iniciativa de la UPC que es tira endavant gràcies al suport de l’Ajuntament del Prat i de la Diputació de Barcelona. El projecte, que la secció d’Educació de l’Ajuntament va oferir de nou aquest curs als centres després de l’èxit de les tres primeres edicions, té per objectiu generar interès pel coneixement i per la necessitat d’aprendre.

Cinc matins d’intensa activitat a laboratoris i espais de recerca del Campus de la UPC del Baix Llobregat, a Castelldefels, els han de portar a avaluar la viabilitat de l’establiment d’una colònia humana a Mart amb la tecnologia actual. La missió es durà a terme a través d’una recerca científica estructurada en nou grups de treball. Compartiran l’experiència amb alumnes de Sant Vicenç dels Horts i Sant Just Desvern.

Mart XXI és una experiència innovadora que aposta pel treball compartit entre la universitat, l’administració local i els centres d’ensenyament secundari amb l’objectiu de motivar l’alumnat d’ESO, orientar-lo acadèmicament i professionalment i fomentar el treball en equip.