Visita Casa Gomis

Els alumnes de 1r de Batxillerat de l’assignatura Dibuix Tècnic de l’Institut Baldiri Guilera han visitat recentment la Casa Gomis, ubicada dins de l’espai natural protegit de La Ricarda al Delta del Llobregat i un dels edificis més representatius d’arquitectura racionalista a Catalunya. Obra de l’arquitecte Antoni Bonet, la casa ha estat recentment declarada per la Generalitat de Catalunya Bé Cultural d’Interès Nacional en la categoria de monument històric.

De la mà d’una representant de la família propietària de la Casa Gomis, els estudiants van poder recórrer els espais tant interiors com exteriors de l’edifici i comprovar in situ el diàleg que l’arquitecte va aconseguir entre disseny i entorn. Posteriorment a la visita, el grup d’alumnes va escollir diferents racons de la Casa per fer-ne una sessió de Dibuix.

La coberta ondulada de la Casa Gomis, a tocar de mar, està perfectament integrada en el paisatge de pins que l’envolta; l’obra presenta tancaments translúcids i transparents que permeten l’entrada arreu de la llum natural i compta amb un mobiliari i distribució interior alineats amb tot el disseny arquitectònic.

Els alumnes van poder gaudir d’una visita extraordinària dins del propi municipi del Prat en un entorn incomparable com el Delta del Llobregat i, alhora, posar en pràctica els coneixements que estan treballant en el marc de l’assignatura de Dibuix Tècnic.

Text: Marina Pujol Pasto
Fotografies: Marina Pujol Pasto i Clara Trucco Fernández-Long