FiloArt

“Trata una obra de arte como una princesa. Deja que te hable primero.”

3. COM AVALUEM?

– Avaluació orientada a partir de l’assoliment de les diverses competències amb un percentatge predeterminat.

– Desenvolupament de les diverses tasques o productes:

  1. Realització d’una pintura imitativa.
  2. Fer una màscara a l’estil de les que s’utilitzaven en les tragèdies gregues.
  3. Reproducció a plastilina d’un instrument medieval antic.
  4. Selecció de cançons de les diverses èpoques històriques.
  5. Realitzar un gravat amb el mateix estil que s’utilitzava antigament reproduint bé una escultura, bé una pintura de qualsevol època històrica. (Art psicològic inclòs)
  6. Creació d’una miniobra teatral.
  7. Atenció i imaginació.
Competències generals Explicació PONDERACIÓ
Competència comunicativa. Saber argumentar, expressar-se, utilitzar vocabulari específic així com comprendre conceptes i elaborar  definicions. 10%
Competència de recerca. Elegir amb criteri propi, imaginar projectes i portar endavant accions necessàries per desenvolupar-los de forma individual o col·lectiva amb responsabilitat, rigor i perseverança. 15%
Competència digital. Emprar i actualitzar els aspectes bàsics de les eines tecnològiques, el tractament de la informació i les possibilitats comunicatives i creatives de les xarxes virtuals. 10%
Competència en gestió i tractament de la informació. Sintetitzar els coneixements treballats. Trobar, reunir, seleccionar i analitzar informacions procedents de fonts diverses i en diferents suports. 10%
Competència en el coneixement i interacció amb el món. Reconeixement de l’espai físic on es desenvolupa         l’activitat humana.

Realitzar sortides culturals relacionades amb la matèria.

10%
Competència personal i interpersonal. Mostrar autocontrol, creativitat i esperit emprenedor(dossier de treball) combinat amb una correcta actitud. Interacció amb els companys i professor. Participació a classe i realització del treball personal diari. 20%
Competències específiques Explicació PONDERACIÓ
Competència social

i cívica.

Es garanteix a través dels continguts de l’àrea. Comprensió de la realitat històrica i social del món amb la seva evolució. Proves tipus test. 15%
Competència

en la dimensió temporal.

Saber situar el temps històric. Elaborar eixos  cronològics. 5%
Competència en crítica de les fonts històriques. Verificar la veracitat a través de l’anàlisi de diverses fonts (textuals, icòniques, gràfiques, estadístiques, cartogràfiques, orals, etc.) 5%

 

Criteris de recuperació.

– L’assistència a classe és important perquè les notes es posen a classe amb cada activitat clau que es realitza.

– Es poden recuperar les competències no assolides.

 

Back