“Trata una obra de arte como una princesa. Deja que te hable primero.”
3. COM AVALUEM?
– Avaluació orientada a partir de l’assoliment de les diverses competències amb un percentatge predeterminat.
– Desenvolupament de les diverses tasques o productes:
- Realització d’una pintura imitativa.
- Fer una màscara a l’estil de les que s’utilitzaven en les tragèdies gregues.
- Reproducció a plastilina d’un instrument medieval antic.
- Selecció de cançons de les diverses èpoques històriques.
- Realitzar un gravat amb el mateix estil que s’utilitzava antigament reproduint bé una escultura, bé una pintura de qualsevol època històrica. (Art psicològic inclòs)
- Creació d’una miniobra teatral.
- Atenció i imaginació.
Competències generals | Explicació | PONDERACIÓ |
Competència comunicativa. | Saber argumentar, expressar-se, utilitzar vocabulari específic així com comprendre conceptes i elaborar definicions. | 10% |
Competència de recerca. | Elegir amb criteri propi, imaginar projectes i portar endavant accions necessàries per desenvolupar-los de forma individual o col·lectiva amb responsabilitat, rigor i perseverança. | 15% |
Competència digital. | Emprar i actualitzar els aspectes bàsics de les eines tecnològiques, el tractament de la informació i les possibilitats comunicatives i creatives de les xarxes virtuals. | 10% |
Competència en gestió i tractament de la informació. | Sintetitzar els coneixements treballats. Trobar, reunir, seleccionar i analitzar informacions procedents de fonts diverses i en diferents suports. | 10% |
Competència en el coneixement i interacció amb el món. | Reconeixement de l’espai físic on es desenvolupa l’activitat humana.
Realitzar sortides culturals relacionades amb la matèria. |
10% |
Competència personal i interpersonal. | Mostrar autocontrol, creativitat i esperit emprenedor(dossier de treball) combinat amb una correcta actitud. Interacció amb els companys i professor. Participació a classe i realització del treball personal diari. | 20% |
Competències específiques | Explicació | PONDERACIÓ |
Competència social
i cívica. |
Es garanteix a través dels continguts de l’àrea. Comprensió de la realitat històrica i social del món amb la seva evolució. Proves tipus test. | 15% |
Competència
en la dimensió temporal. |
Saber situar el temps històric. Elaborar eixos cronològics. | 5% |
Competència en crítica de les fonts històriques. | Verificar la veracitat a través de l’anàlisi de diverses fonts (textuals, icòniques, gràfiques, estadístiques, cartogràfiques, orals, etc.) | 5% |
Criteris de recuperació.
– L’assistència a classe és important perquè les notes es posen a classe amb cada activitat clau que es realitza.
– Es poden recuperar les competències no assolides.