Diagnosi

El primer pas per poder elaborar l’estratègia digital de centre ha estat elaborar la diagnosi, per fer-la la comissió digital del centre va decidir emprar diferents eines diagnòstiques:

• Eina Selfie: una eina gratuïta, creada per la Comissió Europea, per ajudar als centres educatius a fer una diagnosi del seu grau d’implementació de les tecnologies digitals. A donat resposta al qüestionari Selfie el 80% de l’equip directiu, el 76% de l’equip docent i el 87% de l’alumnat (s’ha passat a l’alumnat de tot el centre).
  • Selfie for teacher en grup que han contestat un total del 52% docents.
  • Enquesta a les famílies per poder recollir la seva visió sobre la maduresa digital del centre. En aquest cas han respost un total de 120 famílies del centre.
  • Diagnosi qualitativa elaborada a partir de l’observació i l’anàlisi de la realitat per part del grup impulsor dins la Comissió d’Estratègia Digital de Centre. S’ha analitzat: comunicació (portal de centre, intranet…), desenvolupament curricular, infraestructures i recursos i el seu ús.

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, s’han detectat els punts forts i punts febles, que ens permetran establir els objectius de l’Estratègia Digital i ens ajudaran a establir i millorar la Cultura Digital del Centre.

Fortaleses:
Tot l’alumnat té a la seva disposició un ordinador personal, tant del centre com de pròpia propietat, això afavoreix un ús no tan sols acadèmic, sinó com a eina de comunicació entre l’alumnat i amb el professorat.
El professorat està implicat en l’ús dels dispositius digitals per fer feines més interactives i atractives per l’alumnat.
Hi ha un servei d’atenció digital en cas d’avaries on l’alumnat pot contactar amb alguns professors per solucionar aquests tipus de problemes segons la disponibilitat d’aquest professorat.
El professorat té una plataforma interna per veure tutorials d’algunes aplicacions útils o per renovar-se en l’ús d’altres aplicacions que s’han considerat que poden aportar una visió diferent i més enriquidora sobre aprenentatge.

Aspectes a millorar:
La gestió de dades confidencials i promoure l’ús segur d’Internet.
Establir més espais per intercanviar informacions relacionades amb l’ús de tecnologies digitals.
Establir més debats sobre l’ús eficient i correcte de les tecnologies digitals i com utilitzar-les per treure un màxim benefici cap a l’alumnat.