Sortida al CaixaForum 1rESOB “Els nombres canten”

El curs de 1B ESO hem anat el 4/10/2022 al Caixaforum per fer una activitat de música i matemàtiques que relaciona els nombres i els sons anomenada els nombres canten.

Hem vist com el so d’una corda pinçada depèn de la seva la longitud, com també ho fa el so de bufar per una canya segons com en sigui de llarga.

El primer a descobrir aquest fet i explicar-ho va ser Pitàgores. Hem parlat de la famosa proporció àurea, i hem vist que les persones la complim, si dividim la nostra alçada per la longitud des del melic a terra ens surt 1’6 aproximadament. En definitiva, que la música depèn molt d’unes proporcions, d’unes “distàncies” que trobem agradables. Un bon exemple són les tecles d’un piano. Alguns dels alumnes han tocat una peça inventada i ha sonat realment bé seguint unes instruccions.

Finalment hem posat en pràctica creant per grups una cançó usant un programa informàtic -acid music- que sentireu mentre veieu el vídeo. Us el podeu descarregar i fer-ho a casa.

Gaudiu com nosaltres de l’experiència. I escolteu les creacions dels alumnes mentre veieu el vídeo.

vídeo de la sortida al CaixaForum 1B