Xerrada de la Guàrdia Urbana

El passat dijous 17 de novembre, els alumnes de 6è vam rebre la visita de la Guàrdia Urbana.

Ens van venir a explicar les diferents xarxes socials més conegudes que existeixen, quina edat hem de tenir per poder-les fer servir i com hem d’utilitzar-les, ja que totes elles tenen diferents perills.

Als videojocs que acostumem a jugar o les xarxes socials, la identitat de les persones moltes vegades la desconeixem, no sabem si la persona que està al darrera és un nen o una nena de la nostra edat, o bé una persona que es vol aprofitar de nosaltres, per això mai no li hem d’enviar imatges nostres, ni donar-li les nostres dades personals.

Hi ha vegades que es propaguen diferents challenges que ens agrada fer perquè tothom els fa, però hem de tenir cura i mai fer aquells que ens puguin fer mal a nosaltres mateixos o a les persones que ens envolten.

També hem de tenir cura de les coses que veiem a aquestes xarxes socials o videojocs, ja que poden no ser adequades per la nostra edat o fer-nos por i després no podem dormir bé per les nits!

Hi ha persones que reben amenaces o a les que els hi fan bulling de manera informàtica. D’això se’n diu ciberbulling, i si sabem d’algú a qui li fan o si ens ho fan a nosaltres mateixos, hem d’informar als pares o mestres perquè ens ajudin.

Per explicar-nos-ho millor i acabar-ho d’entendre, vam veure alguns vídeos on ens ho van exemplificar.

Va ser una xerrada molt interessant i ens va agradar molt!

Els alumnes de 6è.