Frec a frec amb científiques i científics del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona

Les investigadores i els investigadors que treballen al PRBB (Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona) tenen la sort, cada dia, de poder treure el cap des d’un dels balcons que hi ha a les set plantes de l’edifici el·líptic on resideixen sis centres de recerca punters de Barcelona, i gaudir d’unes vistes inigualables. El mar que banya la ciutat de Barcelona, des d’allà, adquireix cada dia colors i formes diferents que atrapen la mirada.

Durant un dia de gener, també l’alumnat de primer de la ESO ha pogut xopar-se els ulls d’aquesta vista. Però no només això: el punt àlgid de la visita, organitzada per la cap de comunicació del Parc, la Mònica Rodríguez, va ser arribar a la quarta planta de l’edifici on està l’EMBL, l’European Molecular Biology Laboratory, l’institut de recerca de biologia molecular europeu de referència, amb seu en sis països en Europa i del qual formen part 29 països (entre els quals, Espanya).

Allà, un equip d’amabilíssims voluntaris de tres laboratoris diferents han guiat l’alumnat, explicant-los la recerca que fan: l’Heura Cardona, que estudia com es formen les extremitats superiors dels mamífers, el Waleed Mirza i el Quim Frigola que, fent servir un bròquil, han explicat els intríngulis de la modelització computacional dels sistemes multicel·lulars, i finalment el Jim Swoger i la Gopi Shah que (juntament amb el Nicola Gritti i la Montserrat Coll) han fet descobrir un microscopi molt sofisticat anomenat Mesoscopic Imaging Facility, i han pogut mirar les espectaculars imatges d’éssers vius amb les quals es fa molta investigació científica. Fins i tot, han pogut conèixer la persona que va construir amb les seves mans el microscopi que es fa servir per les investigacions.

Durant dues hores, els i les joves de 1r A i 1r B han visitat els tres laboratoris de l’EMBL i han pogut conèixer de ben a prop científics i científiques de països com Índia, Pakistan, Itàlia que treballen plegats, en en PRBB on estan representats més de 60 països del món.