A la classe de 3r un cop a la setmana fem racons matemàtics. Treballar per racons és treballar l’autonomia.
L’aula s’organitza en sis espais de treball. Els alumnes distribuïts per grups realitzen tasques simultàniament.
Aquesta metodologia de treball permet:
- Que l’alumne sigui protagonista del seu aprenentatge.
- Respectar el ritme dels alumnes. Ja que les propostes estan seqüenciades per nivells i és poden repetir tantes vegades com faci falta per arribar a la comprensió i consolidació.
- És fomenta el treball cooperatiu, ja que a la primera part de la sessió hi ha una activitat per a realitzar amb el grup de treball. Un cop hem fet una activitat entre tots i hem après els uns dels altres, farem un treball individual.
- Les activitats individuals fomenten l’autonomia.
- La superació d’un repte permet una major seguretat en les nostres accions, una valoració positiva d’un mateix i un autoconcepte positiu.
- Permet posar en pràctica, de manera vivencial, el que hem anant aprenent a partir del Jump Math.
- Aprendre el significat de què és treballar de manera competencial a l’aula.
Els racons d’aquest trimestre són: Mesura, Descomposició, Numeració, Càlcul i operacions, La calculadora i Geometria.