Els alumnes de primer de l’ESO participen al “Reimagina la ciència” del PCB

Va ser tota una aventura arribar fins a l’altra punta de la ciutat, a la facultat de biologia de la UB, pels alumnes de primer de l’ESO que van ser convidats el passat 19 d’octubre pel Parc Científic de Barcelona (PCB) a participar a Reimagina la ciència

Es tracta d’una iniciativa que el Parc duu a terme en col·laboració amb els monologuistes del Big Van Ciencia, entre d’altres. L’Helena i l’Oriol van explicar, amb una bona dosi d’humor, i moltes pinzellades científiques, conceptes que eren nous pels nostres i les nostres alumnes, com els de gens, d’ADN, d’edició genètica, el famós CRISPR. I també idees com que per assegurar-se que un fàrmac sigui eficaç de veritat, no basta que algú afirmi que ho és: ha d’haver-hi tot un procés, anomenat assaig clínic, que provi el nou medicament i verifiqui si funciona millor a les persones que el van rebre, comparat amb les persones que només van rebre un anomenat placebo, d’aspecte semblant al nou fàrmac, però sense la molècula que caracteritza la nova cura. És a dir: que no van rebre res.

Emmanuelle Charpentier i Jennifer Doudna van rebre el Premi Nobel per a la Química l’any 2020 pel descobriment del CRISPR.

I sí, hi va haver alumnes a qui els hi va costar entendre-ho tot, i d’altres pels quals, en canvi, se li va encendre la bombeta perquè van trobar estimulants algunes de les noves idees que es van tocar. No passa res: trobar-se amb idees noves, complexes, estimulants sempre és un repte: farà més goig quan es vagin aprenent els nous conceptes el futur!

Com que l’actuació va realitzar-se just al costat del Parc del Palau Reial, va ser una bona oportunitat per esmorzar-hi i descobrir-lo. I de pas, enfortir els vincles entre nosaltres.