Nadal és COMPARTIR

21 de desembre de 2018

grans i xics junts

Aquesta setmana les classes de la Laia Sanz (P4A) i de la Mireia Pintó (P4B) s’han desplaçat fins el Centre de Dia per oferir una estona de companyia, nadales i petits detalls nadalencs als avis i àvies, que els han agraït la visita amb un altre detall.

ESCOLES D’ALTRES MONS

18 de desembre de 2018

cartellexpos

Fins al 27 de desembre es podrà visitar l’exposició fotogràfica Escoles d’altres mons, a la biblioteca municipal de Pont de Vilomara i Rocafort, una mostra que ofereix a la ciutadania l’oportunitat d’apropar-se a escoles, mestres i alumnes de més de 30 països d’arreu del món a través de 50 fotografies del fotoperiodista Kim Manresa.

El comissari de la mostra, Carlos Ernesto Garcia, va venir a l’escola a explicar als mestres les fotografies i al seu potencial, tan artístic com educatiu. Mitjançant les emocions que desperten les fotografies, l’exposició fa reflexionar sobre el valor de la solidaritat i l’esforç de docents i infants d’arreu del món per no renunciar al dret a l’educació.

Els alumnes de totes les edats han visitat l’exposició en horari escolar. Acompanyats dels mestres han vist realitats molt diferents de la nostra i al mateix temps han posat en valor tot el que tenim.

fotos exposició

EL CLUB DELS TEIXIDORS

12 de desembre de 2018

i els beneficis de fer mitja

De forma espontània i sense pensar-nos-ho, ha sorgit una febre teixidora que s’encomana ràpidament. Els nens i nenes s’animen sols a fer mitja a les hores de pati, al migdia (els que es queden a dinar) i alguns fins i tot s’ho emporten a casa. I algun d’ells ja ha trobat un nom a aquesta afició: EL CLUB DELS TEIXIDORS.

Com que fer mitja no és dolent, sinó tot el contrari, hem buscat un espai i un temps per fer mitja tots junts, sempre amb l’assessorament d’algun mestre/a. El lloc és el vestíbul principal de l’escola i el passadís del costat. De les estones ja n’hem parlat.

Els mestres ja hem detectat alguns beneficis d’aquesta afició i ens n’hem informat. Podeu llegir-ho un tros més avall.

club dels teixidors

Cliqueu sobre la fot per veure’n més.

1. Exercitem els dos hemisferis cerebrals

El simple fet de passar la llana per una agulla i després per una altra millora enormement la nostra coordinació cerebral. Si a això li sumem la major o menor complexitat de la peça de roba que estiguem elaborant, la destresa mental anirà potenciant encara més aquest ritme i coordinació.

Encara que ens sorprengui, teixir és realment terapèutic per a qualsevol persona que, per exemple, tingui un problema motriu. Fins i tot està comprovat que serveix per millorar la concentració a l’obligar-se a focalitzar la seva atenció en una activitat.

2. Redueix l’estrès

Teixir relaxa. La simple activitat manual i el fixar l’atenció en la tasca ens obre les portes a un estat de calma que aporta beneficis a qualsevol persona.

3. Teixir millora el nostre estat anímic

Moltes persones solen reunir-se per teixir i parlar entre elles mentre duen a terme aquesta interessant tasca. Fomentem la sociabilitat, iniciem noves amistats, ens relacionem…  però tampoc cal sortir de casa per teixir. Estant en soledat també gaudim i assaborim el silenci dels nostres pensaments, alhora que incrementem aquestes dosis d’endorfines capaces de relaxar-nos i de donar-nos una grata sensació de benestar.

4. Millora la nostra motricitat manual

En el cas dels infants està provat que teixir millora la seva motricitat fina. Els ajuda, a més, a millorar l’escriptura i a ser més hàbils.

5. Teixir eleva la nostra autoestima

Et sorprèn? Com una cosa tan senzilla com teixir a mà pot millorar tant el nostre estat anímic? Teixir no és només un passatemps, teixir implica un objectiu: aconseguir aquesta bufanda, gorro… Aconseguir aquesta peça de roba pot ser una cosa veritablement gratificant, és marcar-se un objectiu i aconseguir-ho.

Després hi ha el senzill plaer de regalar a algú a qui apreciem aquesta peça de llana que tantes hores ens ha costat elaborar. És més que un regal: oferim el nostre temps invertit, la nostra imaginació, el nostre art i tots aquests sentiments inscrits en cada centímetre teixit.

I a més de tot això, si ens hi afegim els adults, TEIXIR UNEIX GENERACIONS.