L’Institut Escola

L’escola pública Pompeu Fabra és considerada, sense cap mena de dubte, la millor escola del municipi del Pont de Vilomara i Rocafort ;-)El seu origen es perd en la nit del temps de la dictadura franquista quan tenia l’original nom de Colegio Nacional Mixto Generalísimo Franco. Amb l’arribada de la claror democràtica passà a denominar-se Col·legi Públic Pompeu Fabra (1980) en homenatge a aquest gramàtic i lexicògraf (1868-1948) gran endreçador de la llengua catalana i responsable d’obres com la Gramàtica de la llengua catalana i el Diccionari general de la llengua catalana.

Fins l’any 1991 l’escola ocupava els multiformes edificis del que avui és la plaça de la Cooperativa al carrer Puig. El curs 1991-1992 l’escola inaugura el seu actual emplaçament al carrer Jesús i Passeig de la Pau. L’any 2001 l’escola és premiada amb el premi Baldiri Reixach. L’any 2014 s’acaben les obres d’ampliació començades l’any 2009.

L’escola Pompeu Fabra s’enorgulleix de ser un centre públic d’Educació Infantil i Primària de la Generalitat de Catalunya que cobreix l’escolaritat des dels 3 fins als 12 anys dels infants del municipi del Pont de Vilomara i Rocafort.

Com a centre públic entenem l’educació com a escola de ciutadania. Per sobre de qualsevol altra consideració creiem que l’objectiu principal de l’educació és la socialització, i per tant volem formar persones socialment competents, educades, responsables, solidàries, respectuoses i críticament constructives.

Per tot això declarem que som:

Escola Catalana i com a tal fem els aprenentatges en català i la llengua vehicular de l’escola és el català.

Escola aconfessional, és a dir, respectem les creences religioses de cadascú, sense fer cap tipus d’adoctrinament.

Escola solidària, no competitiva, on els nens i les nenes aprenguin a compartir, a ajudar-se i respectar els altres.

Escola inclusiva on la diversitat de totes les persones es considera un fet valuós que contribueix a enriquir a tot el grup i afavoreix la cohesió social.  L’atenció educativa va dirigida a la millora de l’aprenentatge de tot l’alumnat.

Escola activa, on cada nen pugui desenvolupar els seus coneixements a partir de la manipulació i l’experimentació, construint els seus propis aprenentatges tot i respectant la diversitat de ritmes personals.