ELS ALUMNES DE 3r ESO FAN UNA SIMULACIÓ DEL PARLAMENT EUROPEU

Aprofitant que aquest 2n trimestre a la matèria de Geografia i Història hem estat treballant la Unió Europea, l’Oficina Europea de l’Ajuntament de Tarragona (Europe Direct) ens ha vingut a fer un taller al respecte.

Aquest taller ha durat 2 dies. El primer dia, els alumnes han escoltat una “Xerrada sobre la Unió Europea”, on s’explicaven les institucions que la integren, els seus objectius, i què significa ser-ne membre. El segon dia, els alumnes han fet una Simulació del Parlament Europeu: tots ells representaven a eurodiputats de diferents països i s’organitzaven en comissions. En cada comissió es feien propostes d’assumptes que els preocupaven i els exposaven davant la resta de companys de classe. Finalment s’ha votat a favor, en contra o s’han abstingut.

Realment, la jornada ha estat força interessant per les propostes que han sortit dels joves.

Per exemple:

• La Comissió de Medi Ambient, Salut pública ha manifestat la seva preocupació  pel reciclatge, i el transport públic.
  • La Comissió de Llibertat i Justícia ha exterioritzat el seu neguit davant els insults al carrer i a l’escola i també sobre el col·lectiu LGTBI.
  • La Comissió de Cultura i Educació ha fet incidència en la reducció de l’horari dels alumnes a l’escola i de l’ús de la llengua.

Val a dir, que cada comissió tenia el seu portaveu, i que abans de la votació cada alumne – eurodiputat – es reunia amb el seu partit polític per tractar les propostes, apoiar-les o desestimar-les. Alguns nois i noies s’han engrescat a fer esmenes a les propostes presentades de les diferents comissions,… o sigui, que s’han posat al paper i ho han fet força bé!

Finalment, la Marta Domènech – tècnica d’Europe Direct que ens ha acompanyat durant les dues jornades – els ha regalat a cadascun un diploma de participació, la bandera de la UE i una carmanyola ecològica.

La iniciativa, ha fet veure als alumnes que d’una idea inicial, s’elabora una proposta, i aquesta fins que no es aprovada o desestimada passa per un munt d’etapes, tràmits, deliberacions i revisions … Així que, els alumnes de 3r han vist que la tasca de ser polític, no és gens fàcil!

Maite Solanes Ricart