ELS ALUMNES DE 1r ESO ES CONVERTEIXEN EN PROFESSORS d’HISTÒRIA

La Biblioteca de l’Ies Mediterrani ha estat l’escenari ideal per mostrar com els alumnes de 1r d’ESO impartien una classe d’història als seus companys de 4rt de Primària davant de la mirada atenta de pares i professors.

Aprofitant que aquest trimestre a la matèria de Geografia i Història s’ha treballat la Prehistòria, els nois i noies de l’ESO han elaborat un lapbook i l’han volgut compartir amb els alumnes de 4rt de primària que, per la seva banda, també havien estudiat el tema.

Els alumnes de l’ESO no s’esperaven que els seus companys de 4rt arribessin carregats de preguntes per respondre d’allò més complicades, i que en certa manera, els posaven a prova.

Aquesta formació entre iguals ha permès visibilitzar el treball quotidià a l’aula i ha afavorit l’aprenentatge dels continguts de l’àrea de Geografia i Història d’una forma més amena, distesa i familiar.

Amb aquestes activitats fomentem una metodologia activa que promou que l’alumne/a sigui el protagonista del seu propi aprenentatge. I per tal d’aconseguir aquest objectiu ens hem plantejat un treball cooperatiu i una avaluació competencial que ens ajuden a motivar a l’alumnat.

Maite Solanes