Quin consum d’aigua de l’aixeta i envasada fa la comunitat educativa?

Durant la Setmana de la Ciència entre el 27 de novembre i l’1 de desembre es va dur a terme una enquesta per tal d’avaluar quin tipus de consum fa la comunitat educativa de l’aigua de beure, determinant en quin format es consumeix de forma majoritària (de l’aixeta, de la font o envasada).

Els resultats observats en l’enquesta van ser els següents:

Un 60% consumeix aigua de l’aixeta ja sigui per beure o cuinar. Tal i com es pot observar en el gràfic, el 42% no els agrada el gust. Per contra, únicament un 17% en beu i confia en les garanties sanitàries a diferència del 33% que no en confia.

En relació a la utilització dels envasos, un 7% consumeix garrafes de 20 litres, el 56% consumeix garrafes de 5 litres o més i un 35% les d’1 a 2 litres. Pel que fa a la gent que porta ampolles d’aigua envasada a l’escola i/o a la feina, s’observa que el 45% aproximadament porta ampolles d’aigua envasada d’un sol ús respecte el 50% que reutilitzen l’embàs ja sigui de plàstic o d’alumini.

Paral·lelament, es va dur a terme una recollida d’ampolles i garrafes d’aigua per tal d’avaluar el consum d’aigua envasada i l’impacte del plàstic, on es va obtenir finalment un pes total de plàstic de 7 kg 512g a partir de 36 garrafes i 114 ampolles.

Tenint en compte la quantitat d’ampolles recollides en una setmana s’estima que en un any es generarien més de 390kg de plàstic de rebuig. Des de la comissió verda de l’Institut-Escola Mediterrani animem a reduir l’impacte mediambiental reduint el consum d’ampolles no reutilitzables.

També volem fer constar l’estalvi econòmic que suposa consumir aigua de l’aixeta en lloc de l’aigua embotellada. Amb un consum recomanat de 2 litres per persona al dia i un preu estimat de 1,70€ la garrafa de 8 litres d’aigua suposa un cost de 155€ l’any per cada membre de la família.