Aquest dimarts, 15 de novembre, els alumnes de 1r i 2n d’ESO hem anat a visitar la TARRACO ROMANA.

La visita guiada, ha començat a la gran maqueta arqueològica de Tàrraco on en Joan – el guia – ens ha fet una detallada descripció de la ciutat romana i del seu entorn. Després ens hem dirigit al Passeig arqueològic, que transcorre al voltant de la muralla romana i on els alumnes han comprès perquè els romans van arribar a la nostra península i el motiu de la construcció de les muralles. Aprofitem l’espai per comentar temes relacionats amb la religió i els mites romans i, continuem per la part alta de la ciutat i passejant pels seus carrers arribem a la plaça del Fòrum. Allà és quan entenem la importància de Tàrraco com a capital provincial. Finalment visitem els dos estadis de Tàrraco: el Circ i l’Amfiteatre. I allà mateix, veiem la importància dels espectacles públics en l’època romana. En Joan ens ha portat material il·lustrat per poder tocar i ens ho hem passat força bé. Hem pogut valorar el llegat romà, es vies de comunicació i la llengua en el desenvolupament de la societat actual i, ens hem sorprès de com els tarragonins conviuen amb el passat imperial de la ciutat. Us deixem unes quantes imatges per tal de que vegeu que bé ens ho hem passat.

Maite Solanes